Mivel a McLaren eltérő stratégiát és nyitó gumikeveréket választott a pilótái számára az F1-es Abu Dhabi Nagydíjon, Max Verstappen úgy érezte, nehézzé vált ezzel bármiféle játszmázás annak kapcsán, hogy feltartsa a mezőnyt abban bízva, hogy minél többen beférnek Lando Norris elé.
Verstappen 12 pontos hátránnyal vághatott neki a 2025-ös Formula-1-es idényzárónak, így arra lett volna szüksége, hogy Norris leszoruljon a dobogóról. Emiatt sokakban felmerült, hogy a holland esetleg hasonlóan visszafoghatja a tempót, mint 2016-ban Lewis Hamilton, amikor saját mercedeses társával, Nico Rosberggel akarta ugyanezt megtenni – igaz, sikertelenül.
A Red Bull pilótája ugyanakkor semmi ilyesmihez nem folyamodott, sem a futam elején, sem a végén nem taktikázott a sebesség visszafogásával. A The Race rá is kérdezett Verstappennél ennek okára, aki a McLaren osztott stratégiáját emelte ki:

„Rengeteg forgatókönyv volt a fejemben, de aztán amint megtudtam, hogy kemény gumik kerültek fel Oscar autójára, az nehézzé tette volna a dolgokat” – magyarázta a 28 éves pilóta. „Valószínűleg kissé túl gyorsak voltunk az élen, a többiek nem igazán tudta követni mindenki.”
„Úgy gondolom, Charles a szívét is kitaposta, hogy megpróbáljon felállni a dobogóra, ezt lenyűgöző volt látni. De nyilván a két kiállás mellett döntöttek. Szerintem ez is bonyolultabbá tette a dolgokat, mert ha te közben maradsz az egy kiálláson, akkor nehéz feltartani mindenkit. És szerintem az itteni új nyomvonal is még nehezebbé teszi ezt 2016-hoz vagy bármihez képest” – tette hozzá.
A Red Bull F1-es csapatfőnöke, Laurent Mekies megjegyezte az esetleges feltartósdi kapcsán: „nem érezték úgy, hogy ez a megfelelő opció számukra”, míg a McLarent irányító Andrea Stella szerint is a kétféle taktikájuk húzta ki Verstappenék esetleges tervének a méregfogát: „Szóval nem feltétlenül lepett meg, hogy nem történt meg, de szerintem jó is az, hogy nem történt” – fűzte hozzá.
Verstappen és Stella ezzel arra mutattak rá, hogy Piastri kemény gumis startja miatt egy ponton mindenképp átvette volna a vezetést, ami után egy addigi feltartás esetén akár meg is lóghatott volna az élen, hiszen a Red Bull-os pedig forgalomba került volna a kiállása miatt – márpedig neki az ausztrál győzelme már nem lett volna megfelelő a címvédéshez.