
Több fontos esemény is történt az első körben: egyrészt a rajt előtt kiderült, hogy Oscar Piastri a kemény keverékű Pirelliket választotta, miközben körülötte mindenki a közepeseket, másrészt a rajtnál Max Verstappen nagy reménye, George Russell két pozíciót is veszített, és visszacsúszott Charles Leclerc, valamint Fernando Alonso mögé, majd Piastri még a kör során kívülről, bátor manőverrel megelőzte Lando Norrist – Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Alonso, Russell volt a top hat sorrendje.
Ezt követően Verstappen és Piastri próbált elnyúlni az élen, DRS-en kívülre kerültek egymáshoz és az üldözőkhöz képest is, a sor elejéről menedzselték a tempót, illetve a gumikat – miközben Leclerc igyekezett támadni Norrist, jó ideig DRS-távolságon belül tudott autózni hozzá képest.
A bokszkiállások után aztán eldőlt, hogy Norris vb-címe nincs igazi veszélyben: egyedül Leclerc tudott hozzá valamelyest maradni, de őt is leszakította stabil két másodpercre, a többiek pedig nem tudták tartani a lépést, így csak az lehetett a kérdés, hogy a brit elkövet-e valamilyen hibát, amivel Leclerc mögé keveredhet – önerőből, tempóból ez sem tűnt reálisnak. Egy izgalmas pillanat akadt: amikor Yuki Tsunodát előzte Norris a kerékcseréje után, az egyenesben négy kerékkel elhagyta a pályát pozíciószerzés közben, de a stewardok úgy ítélték meg, hogy ezt Tsunoda folyamatos irányváltása okozta, így nem büntették meg érte a mclarenest.
Innentől csak az maradt a kérdés, hogy Norris kibírja-e nagy hiba nélkül, és hogy hogyan alakul az év utolsó futamgyőzelméért zajló csata Verstappen, valamint Piastri között. Az ausztrál a keményebb gumikeveréken sokáig maradt kint, egy idő után úgy tűnt, hogy a biztonsági autóra vár, ami megnyerhetné neki a futamot – ez azonban elmaradt, sőt odáig húzódott a szituáció, hogy a 41. körben Verstappen megelőzte az ausztrált úgy, hogy utóbbi még nem járt kint a bokszban.
Piastri ezt követően cserélt kereket, míg mögötte Norris (aki Leclerc-re reagált ezzel) szintén kijött, ők már másodjára jártak a bokszban – így kialakult a Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc (akinek még Russellt meg kellett közben előznie) sorrend. Piastri a friss közepes gumikon jóval gyorsabb volt természetesen, mint az élen álló, leharcolt keményeken autózó Verstappen, de a hátránya túl nagy lett, innen már nem volt visszaút.
Változás tehát nem történt: Max Verstappen nyerte a szezonzárót, ezzel idei nyolcadik futamgyőzelmét aratta, így övé lett a legtöbb győzelem és a legtöbb pole-pozíció is az idény végén. A bajnokot viszont Lando Norrisnak hívják: a brit nem kockáztatott, nem hibázott, behozta a McLarent a harmadik helyre, így felért a sportág csúcsára és ő lett 2025 világbajnoka.
Az F1-es Abu Dhabi Nagydíj végeredménye:
|