DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
F1

Schmitz a győztes húzásról: Mindenki kérdezte, biztos vagyok-e benne

Hannah Schmitz elárulta, hogyan állt ellen a kétkedésnek, amikor a McLaren váratlanul a pályán tartotta mindkét autóját Katarban. A Red Bull stratégája ragaszkodott Verstappen kiállásához – és döntése végül a futamgyőzelem kulcsa lett.

A Red Bull stratégiai mestere, Hannah Schmitz részletesen beszélt arról, hogyan kellett szembenéznie a saját csapatán belül is a kételkedéssel a Katari Nagydíj kulcsfontosságú pillanatában. Hiába maradt kint mindkét McLaren, Schmitz ragaszkodott ahhoz, hogy Max Verstappent azonnal a bokszba hívják a safety car alatt – és ez a húzás végül eldöntötte a futamot.

A hetedik körben érkezett a biztonsági autó a Hülkenberg–Gasly incidens miatt. Ez egybeesett azzal az első körrel, amikor a csapatok szabályosan megkezdhették a kétkiállásos stratégia teljesítését, hiszen a Pirelli 25 körös etapkorlátot vezetett be a lusaili pályán tapasztalt extrém gumiterhelés miatt.

A mezőny szinte teljes egésze reagált is – kivéve a McLarent, amely sem a vezető Oscar Piastrit, sem Lando Norrist nem hívta ki. Ez többeket meglepett a Red Bullnál is, ahol hirtelen felmerült a kérdés: biztos, hogy be kell jönnie Verstappennek?

„A futam előtt egyértelmű volt: ha a hetedik körben jön a safety car, kiállunk” – magyarázta Schmitz a Viaplay-nek. „Óriási előnyt jelent, ha a két kötelező kiállás egyikét ekkor ejted meg. Nekünk ez tiszta volt.”



Ám amikor kiderült, hogy a McLaren nem követi az általános logikát, hirtelen mindenki rákérdezett nála: „A rádióban folyamatosan azt hallottam: ‘Biztos vagy benne? Tényleg ki akarod hozni?’ Én pedig csak ismételtem: ‘Igen, ez a jó döntés!’ Amikor láttam, hogy mindenki más bejött, már tudtam, hogy rendben leszünk.”

A Red Bull így a második kiállást nem variálhatta később – de ez sem számított. A safety car alatti időnyereség elég volt ahhoz, hogy Verstappen megnyerje a futamot, és reális bajnoki eséllyel utazhasson Abu Dhabiba.

„A McLaren talán túlzottan ragaszkodott a pilóták közti egyenlőséghez”

Utolag teljesen érthetetlen, miért döntött úgy a McLaren, hogy nem hívja ki egyik pilótáját sem. Schmitz szerint a háttérben szerepet játszhatott a csapat egyik alapelve, a „papaja szabályok”, amely garantálja, hogy Piastri és Norris teljesen egyenlő bánásmódot kapjon kritikus helyzetekben.

„Talán nehéz helyzetben voltak. Tényleg próbálnak mindkét versenyzővel igazságosak lenni, és lehet, hogy emiatt nem akartak egyikük javára sem dönteni. Nem tudhatom pontosan, mi vezette őket, de több dolog szerepet játszhatott. Az etapkorlát is biztosan benne volt a fejükben.”

A végeredmény azonban Schmitz igazát bizonyította: Katar újabb példa lett arra, miért tartják őt a mezőny egyik legélesebb taktikai agytrösztjének.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: