Nikolas Tombazis, az FIA együléses szakágakért felelős igazgatója cáfolta azokat a feltételezéseket, hogy „Formula-2-közeli” köridőket láthatunk majd a 2026-ban életbe lépő új szabályrendszerben: a szimulációk alapján „egy vagy két másodperc” lesz csupán a lassulás.
Jövőre teljesen átszabják műszaki szempontból a Formula-1-es autókat: az erőforrásnál sokkal nagyobb mértékben, csaknem 50 százalékos arányban kap szerepet az elektromos komponens; változnak a karosszériára vonatkozó előírások; valamint érkezik az aktív aerodinamika is.

Az új szabályrendszer sok kritikát kapott eddig, a napokban pedig újra felmerült témaként az is, hogy mennyit fog lassulni a királykategória. Isack Hadjar például úgy nyilatkozott, hogy a szimulátoros tapasztalatai alapján az autó teljesítménye „közelebb lesz a Formula-2-höz”. Tombazis azonban cáfolta mindezt:
„Úgy gondolom, a Formula-2-es tempóval kapcsolatos megjegyzések nagyon messze vannak a valóságtól” – felelte az FIA szakembere az erre irányuló kérdésre a Las Vegas-i Nagydíj csütörtökjént tartott sajtótájékoztatón.
„Olyan köridőkről beszélünk, amelyek összességében nagyjából egy vagy két másodperccel maradnak el a jelenlegiektől, függően a pályától és a körülményektől. És nyilván egy szabályciklus elején ostobaság lenne gyorsabbnak lenni az előzőnél.”
„A szabályok szempontjából semmibe sem kerülne számunkra, nagyon könnyen gyorsabbá lehetne tenni az autókat. De fokozatosan vissza kell nyesni azt, amit a természetes fejlesztésekkel nyerünk. Szóval nem kezdheted gyorsabban az új ciklust, mint ahol az előző befejeződött. El tudjuk képzelni, mit jelentene ez 20 év múlva.”

„Úgyhogy szerintem természetes, hogy az autók kicsit lassabbak lesznek, de szerintem közelében sem leszünk annak, hogy bármilyen szempontból arról beszéljünk, hogy ez már nem a Formula-1.”
A témáról Paul Monaghan, a Red Bull vezető mérnöke is kifejtette az álláspontját: „Számomra ez kissé pályafüggő. Lehetnek energiában gazdag és energiában szegény pályák, azaz egyes helyszíneken könnyebb feltölteni az akkumulátort, és ott a köridő kicsit lassabb lesz.”
Az energiaitalosok szakembere szerint egyelőre még nehéz megjósolni a lassulás mértékét, mert nem tudják pontosan felmérni, milyen lesz a tapadás mértéke, hiszen az függ a gumiktól is: „Lehet aerodinamikai csomagunk, ami azt mutatja, hogy ilyen szintű leszorítóerőnk lesz – de vajon tényleg?”
„Amint megkapjuk a végleges gumikat a Pirellitől, lehet, hogy kicsit jobbak vagy épp kicsit rosszabbak lesznek. És ez pedig az összköridőre is nagy hatással lehet. Úgyhogy igen, kicsit lassabbak lesznek, de nem hiszem, hogy Formula-2-es tempójúak. Remélem, hogy nem.”