A Pirelli közleményben erősítette meg a korábbi értesüléseket, miszerint a jövő hétvégén esedékes F1-es Katari Nagydíjra maximális körszámot határoznak meg egy szettre: egy garnitúrával legfeljebb 25 kört lehet majd teljesíteni – ami azt is jelenti, hogy a futamon legalább kétszer kereket kell majd cserélni.
A lépésre a gumigyártó kommünikéje szerint a 2024-es abroncsok alapos vizsgálata alapján van szükség, tavaly ugyanis több gumi, különösen a bal elsők közül elérte a maximális kopási szintet. Mindez a katari pálya adottságainak köszönhető, amely a hőség és a tempós nyomvonal okán extrém terhelést ró a Pirelli termékeire kopás és hőterhelés frontján egyaránt.
Mindezek miatt tehát a Pirelli az FIA-val, az F1-gyel és a csapatokkal egyeztetve előírja, hogy a katari hétvége során egy szetten legfeljebb 25 kör lesz teljesíthető.

A körszám összeadva értendő az összes pályára gurulást (szabadedzés, időmérők, sprint, futam) figyelembe véve, viszont a rajtrácsra kivezető, valamint a sprint és a futam leintése utáni körök nem számítanak bele – a safety car és a VSC-fázis alatt teljesítettek ugyanakkor igen. A Pirelli minden istálló felé jelezni fogja majd a vasárnapi futam előtt, hogy melyik garnitúra hány körnél jár élettartamban.
A lépés azt is jelenti értelemszerűen, hogy mivel 57 körös a Katari Nagydíj távja, a versenyen kötelezően legalább kétszer kell kereket cserélnie mindenkinek. Érdekesség, hogy az ennek rendszeresítéséről szóló javaslatot a múlt héten egyelőre nem szavazta meg az F1 Bizottság.
A körszámlimitre annak ellenére van szükség, hogy a Pirelli természetesen ismét a három legkeményebb, azaz a C1-es, a C2-es és a C3-as keveréket viszi a szezon utolsó előtti (egyébként sprintes) állomására.
A Pirelli azt is hangsúlyozta, hogy bár a 2023-as nagydíjon is hasonló korlátozásokat kellett bevezetni, annak más oka volt: abban az évben sérüléseket találtak a gumikon a futam előtt, amelyeket a rázókövek okoztak, ám ezt a problémát azóta sikerült elhárítani a lusaili pályán.