Max Verstappen elismerte: elborult az agya a Formula-1-es Spanyol Nagydíj végjátékában, ez vezetett ahhoz, hogy összekoccant George Russell-lel, amiért a stewardok büntetést is róttak ki rá.
A Red Bull világbajnoka számára a kései SC-fázist követő újraindításnál fordultak rosszra az események Barcelonában: a kigyorsításon megcsúszott, ezért Charles Leclerc – akivel össze is értek a célegyenesben – elhúzott mellette, s még Russell is bepróbálkozott.

A két autó összeért, Verstappen a bukóteret átvágva maradt a Mercedes előtt, de versenymérnöke, Gianpiero Lambiase a brit elengedésére kérte őt. Ekkor úgy tűnt, a holland félre is húzódik az 5-ös kanyarnál, de végül belement ellenfele autójába.
A történtekért megbüntették a regnáló világbajnokot, akit így végül csupán a 10. helyen értékeltek a barcelonai futam végén. A Viaplaynek nyilatkozva pedig nemrég elismerte, hogy ez az idei egyébként kiváló idényének mélypontja, amikor leszállt a szeme előtt a vörös köd:
„Elégedett vagyok a szezonommal. Az egyetlen kritizálható pont a barcelonai helyzet” – fogalmazott Verstappen. „Ami ott történt, természetesen nem volt szép, de abból a tényből is fakadt, hogy tényleg érdekelt a dolog.”
„Azt is mondhattam volna, hogy nem gyors az autóm, elengedem a helyzetet. Részben abból a tényből ered ez, hogy nem tudom magamtól elfogadni, hogy ha kiszállok az autóból, akkor nem tettem meg és adtam bele mindent. Olyankor mérges vagyok magamra. Nem tudok 80 százalékot belerakni. Úgy kell kiszállnom az autóból, hogy azt érezzem, mindent megpróbáltam.”

„Mérges voltam azért, ami az egyenesben történt az újraindításnál, majd az 1-es kanyarban, aztán pedig a rádióüzenetért, hogy adjam vissza a pozíciót. Abban a pillanatban minden jel vörösre váltott a fejemben. Nem volt jó, és tanulsz belőle. És valószínűleg többé nem fordulnak elő ilyen pillanatok. Kerülhetsz hasonló helyzetbe az autóval, de tanulsz az ilyesmiből.”
„Viszont a teljesítményem szempontjából elégedett vagyok. Különösen az időmérőkön vagyok elégedett magammal, pedig a karrierem elején talán az egyik gyengébb pontom volt az.”
„Mindig meg kell nézni, hol maradt valami az asztalon. Lehettem volna-e kiegyensúlyozottabb vagy jobb? Szerintem azokkal az eszközökkel, amelyekkel rendelkezem, átlagosan kihoztam a maximális potenciált. Ez pozitív. Kívül persze nagyon nehéz felmérni, mennyire versenyképes valójában az autó.”