Fernando Alonso szerint a hétvégi F1-es USA Nagydíj alapján mindössze a kilencedik legerősebb csapat az Aston Martin, amely főleg versenytempóban szenved a riválisokhoz képest az egykörös formával szemben.
Alonso a tizedik helyre kvalifikálta magát Austinban, és bár a start után két pozíciót veszített, ezeket visszanyerte, amikor Carlos Sainz és Kimi Antonelli ütközött. A spanyol így egy pontot gyűjtött vasárnap a COTA-n, mégsem volt elégedett a produkcióval:

„Lassúak voltunk az előttünk haladó autókhoz képest, és mögöttük tartottunk egy Racing Bullst. Egy másodpercen belül voltak mögöttünk végig, szóval ez azt jelenti, hogy jobb volt a tempójuk a miénknél” – idézi a 44 éves pilótát a Motorsport.
„Igen, kicsit jobban szenvedtünk a futamon, mint a hétvége bármely más szakaszában. Úgy tűnik, némileg gyorsabbak vagyunk az időmérőn, és kevésbé versenyképesek a futamon. Ezen javítunk kell az utolsó öt versenyre.”
„Talán a kilencedik erő voltunk vasárnap, mert azt nem érzem, ki a kilencedik és tizedik csapat. Azt gondolom, talán az Alpine kicsit jobban szenved, de utánuk nem tudom” – fejtegette Alonso az erősorrendet.
„A Haas határozottan előttünk van, hiszen Ollie nagyon erős versenyt futott. A Sauber egyértelműen előttünk, a Williams egy másik ligában játszik. Nem sok csapat áll mögöttünk pillanatnyilag. A tizedik hely és az egy szerzett pont jó eredmény, de javulnunk kell Mexikóra.”

Krack: Ezt részletesebben ki kell elemezni
Mike Krack, az Aston Martin pályaigazgatója ennél árnyaltabban értékelte a helyzetüket, szerinte sok tényező befolyásolhatta, ki mennyire tűnt gyorsnak az USA Nagydíjon:
„Részletesen kell megnéznünk az elemzést. Mert néhány csapat lágy gumikkal ment, néhányan keményekkel, egyesek közepesekkel. Úgy vélem, át kell néznünk a számokat, hogy lássuk, ki ment forgalomban, kinek volt DRS-e és hasonlók, mielőtt ténylegesen elmondhatjuk, hol állunk tempóban.”
„Vannak futamok, pályák, ahol jobban teljesítünk, az autónknak vannak erősségei és gyengeségei, mint az összes többinek. Vannak olyan hétvégék, mint a budapesti, ahol jobban kedvez a pálya nekünk, és vannak olyanok, mint Baku, ahol nem. Szerintem ez a kihívás egy szezon során, hogy kihozzuk belőlük a maximumot, és pontokat szerezzünk, amikor lehetséges.”