DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
F1

Leclerc hibázott, Hamilton élt a lehetőséggel

Az F1-es USA Nagydíj sprintjén Hamilton a kavarodásból építkezve hozta be a Ferrarit a 4. helyre, míg Leclerc saját hibája miatt csak 5. lett – de legalább büntetés nélkül megúszta a safety car mögötti incidenst.

Az austini F1-es sprinten Lewis Hamilton elkerülte a rajt utáni balesetet, majd jó tempóval előzött, és a negyedik helyen ért célba – ez a Ferrari brit pilótájának legjobb eredménye Silverstone óta. Csapattársa, Charles Leclerc hibázott, miután kis híján a falnak csapódott, így visszacsúszott az ötödik helyre. A monacóit vizsgálták a safety car mögötti manővere miatt, de végül nem kapott büntetést.

A hétszeres világbajnok elmondta, hogy az autó a sprintkvalifikációhoz képest nem változott, de a hosszabb etapokon jobban érezte magát: „Az autó ugyanolyan volt, mint a sprintkvalifikáción. A tempó rendben volt. Versenybeállításban egy kicsit jobbnak érződött, a különbség sem volt akkora a körülöttünk lévőkhöz képest.”

hamilton-austin-1



Hamilton a rajtnál történt tömegbalesetet is megúszta, bár elmondása szerint nem volt tökéletes a pozíciója: „Sikerült elkerülni a káoszt az első kanyarban, de nem helyeztem jól az autót. Láttam Alonsót a belső íven, ezért jobbra húzódtam, és ezzel nyitva hagytam az ajtót Charles előtt. Kár, hogy nem tudtam elég közel kerülni ahhoz, hogy a top 3-ba jussak. Remélem, az időmérőn jobb helyről indulhatok – ujjakat keresztbe.”

Charles Leclerc a rajtnál agresszíven helyezkedett, és bár jól jött ki a balesetből, később hibázott, ami miatt Hamilton megelőzte. „Őszintén szólva, sokkal jobb érzés volt ma az autóban. Sajnos elkövettem egy nagy hibát, majdnem a falban végeztem az 5-6-os kanyarban, és Lewis rögtön utána megelőzött” – mondta a monacói.

leclerc-austin-1

Leclerc hozzátette, hogy a hiba után már nem tudta visszanyerni a ritmust: „A tempó utána is rendben volt, de nehéz volt visszatalálni. Összességében jobb volt a vezethetőség, de ha a rajtnál nem történnek ezek a dolgok, a tizedik helyről indulva is nagyon nehéz versenyünk lett volna. A lényeg, hogy a mai érzés jó volt, de a rajtpozíció kulcsfontosságú lesz. Jobban kell dolgoznunk az időmérőn.”

A futam során Leclerc-t vizsgálták a sportfelügyelők, mert a safety car mögött szabálytalan manőverre gyanakodtak, ám végül nem kapott büntetést.

ferrari-austin

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: