Alighanem a többség használni fogja a Szingapúri Nagydíjon az egyelőre opcionálisan viselhető hűtőmellényt, miután az FIA hivatalosan is hőveszélyt hirdetett a várható kánikula miatt a vasárnapi futamra.
A 2025-ös F1-es szabályzat értelmében amennyiben így jár el az FIA, mert az előrejelzések szerint 31 fok fölé kúszhat a hőmérséklet – márpedig Szingapúrban az esti időpont ellenére jó esély van erre –, akkor a csapatoknak kötelező beszerelni az autókba a hűtőmellény működéséhez szükséges eszközöket, és noha magának a mellénynek a viselése opcionális, az azt nem használó pilóták is kötelezően öt kilogrammos ballasztot visznek majd magukkal.

Bár az FIA most először hirdetett hőségriadót Formula-1-es nagydíjhétvégén, magát az eszközt már korábban bevetették. Elsőként George Russell még Bahreinben, ahol a brit dobogóra is tudott állni, majd egy héttel később Szaúd-Arábiában már többen is követték a példáját. Nico Hülkenberg nem tartozott közéjük, de Alexander Albon példáján látta, hogy milyen sokan számít a mellény:
„Dzsidda után teljesen ki voltam merülve, pokolian meleg volt. És Alex ült mellettem a repülőn, aki viselte a cuccot, és olyan friss volt, mint egy tavaszi csibe. Úgyhogy azt mondtam magamnak, hogy legközelebb én is használni fogom” – fogalmazott a szingapúri médianapon a Stake németje.
Még nem tökéletes a rendszer?
Arra több versenyző is felhívta a figyelmet a sajtónapon nyilatkozva, hogy bár az extra súly a fentebb említett szabályok miatt nem jelent hátrányt a hűtőmellény – amely csövek segítségével pumpál hűvös folyadékot a pilóta teste körül – viselete, ugyanakkor a méretei miatt kényelmetlenségeket azért okozhat a pilótafülkén belül.

Nem beszélve arról, hogy a korábbi tesztek alkalmával még előfordult olyan, hogy a rendszer nem bírt ki egy teljes versenytávot. Lance Stroll szerint azonban mindezzel együtt is megéri viselni a mellényt: „Szingapúr az egyik olyan verseny, amire készülhetsz minden lehetséges módon… Hőben való edzés, ülni a szaunában – én egész héten ott ültem.”
„De tapasztalatból mondom, hogy nem számít, mit csinálsz, akkor is mindig brutális lesz a verseny fizikailag és mentálisan, köszönhetően a pálya kihívásainak, a falaknak, hogy nem hibázhatsz. Az autóban, a pilótafülkében pedig őrületes a hőség. Szóval igen, ki fogom próbálni a mellényt, hogy lássam, működik-e. De ha csak öt körig működik, akkor is már csak 50 körig kell szenvedni.”
A GPDA egyik vezetője, Carlos Sainz egyébként rámutatott: Szingapúr azért speciális, mert nem önmagában a hőség a probléma, hiszen máshol – például akár a Hungaroringen is – előfordul forróság, hanem az, hogy mindez magas páratartalommal is párosul. Ő viszont semmiképp sem aggódik a helyzet miatt:
„A csapatok minden egyes alkalommal egyre jobban működésre tudják bírni. Eleinte csak nagyjából fél óráig műkődött. Szerintem most remélhetőleg legalább egy órán át kitart a rendszer. De ha elromlik, ha nem, nem aggódom, tízszer mentem már itt Szingapúrban, lenyomom a futamot, és frissen szállok ki, mint mindig” – fogalmazott a Williamsszel két hete dobogóra álló spanyol.