Történelmi közleményt adott ki az F1 versenyigazgatója: a Szingapúri Nagydíj hétvégéjére a sportág először hirdetett hőségriadót. A szabály új fejezetet nyit, hiszen a pilóták számára lehetővé teszi a hűtőmellény használatát anélkül, hogy emiatt súlyhátrányt szenvednének. A rendelkezés a 2023-as katari futamon tapasztalt szélsőséges körülmények tanulságaként született meg, és most először vetik be élesben.
A döntést az FIA versenyigazgatója, Rui Marques hozta meg az előrejelzések alapján, amelyek szerint a hőindex a futam idején meghaladja a 31 Celsius-fokot: „Az FIA Sportszabályzatának 26.19-es cikkelye alapján, mivel az előrejelzés szerint a hőségindex a verseny idején meghaladja a 31,0 °C-ot, az eseményre hőségriadó kerül kihirdetésre” – állt a közleményben.

A szabály bevezetésének hátterében a 2023-as Katari Nagydíj áll, ahol az extrém hőmérséklet és páratartalom több pilótát is az egészségügyi határig terhelt, sőt többen orvosi segítségre szorultak a leintés után. Válaszul az FIA kifejlesztette a hűtőmellény-rendszert, amelynek használata azonban egyelőre nem kötelező: a 2025-ös évre hozott döntés értelmében a mellény használata hőségriadó esetén opcionális, viszont a versenyzők emiatt nem kerülnek hátrányba.
A szabály pontosan meghatározza a teendőket: hőségriadó idején minden autóban kötelező felszerelni a hűtőrendszerhez tartozó elemeket, és azoknak működőképesnek kell lenniük. A pilóták azonban dönthetnek úgy, hogy magát a mellényt nem viselik, ha túl kényelmetlennek érzik a hozzá tartozó vezetéket. Ebben az esetben a felszerelés súlyát fél kilogrammos ballaszt elhelyezésével kompenzálják.

A döntés gyakorlati következménye, hogy a szingapúri futamon minden pilóta maga mérlegelheti, igénybe veszi-e a hűtőmellényt. A mezőny egy része már kipróbálta a rendszert, és hasznosnak találta, míg mások szerint kényelmetlen.
A korábbi F1-es futamgyőztes Giancarlo Fisichella külön is hangsúlyozta, mennyire embert próbáló a szingapúri pálya: „Azt kell mondjam, a szingapúri és a maláj futamok voltak a legkeményebbek fizikailag és mentálisan. Az ottani hőség és páratartalom brutális. Amikor beérsz a célba, szinte holtan esel ki az autóból. Nagyon fontos sokat inni és kiváló állapotban lenni. Ez a kulcs.”