„Szeretné azt gondolni” Fernando Alonso, hogy a rutinjából előnyt kovácsolhat a 2026-ban induló új F1-es érában. A spanyol kíváncsian várja, milyen lesz élesben vezetni a jövő évi Formula-1-es versenygépeket.
Jövőre minden idők egyik legnagyobb technikai szabályváltozása jön az F1-ben, hiszen egyszerre változnak az erőforrásokra, valamint a karosszériára és az aerodinamikára vonatkozó előírások. Bár sok kritika érte eddig a 2026-os szabályrendszert, Alonso az Aston Martin honlapján publikált interjúban arról beszélt, ő kíváncsi a változásokra:

„Meglehetősen izgatott vagyok. Versenyzői szempontból viszont meg kell várnunk, milyennek érződik az autó. Teljesítettünk már némi tesztet a szimulátorban, de egyetlen szimulátor sem lehet százszázalékos valóságos” – mutatott rá a 44 éves pilóta.
„Várnunk kell januárig, hogy először beüljünk az autóba és felfedezzük, valójában milyen érzetet nyújt: hogyan fognak viselkedni a következő generációs gépek a kanyarokban, féktávokon, nagy tempónál, lassú tempónál – ezekre a részletekre csak az autó vezetésével derülhet fény. Rendkívül kíváncsi vagyok, hogy megérezzem.”
Arra a kérdésre, hogy mi az a változás, ami különösen izgatottá teszi őt 2026 kapcsán, így felelt Alonso: „Azt hiszem, az energiaelosztás egy körön belül. Kicsit más lesz. Kicsit nagyobb kihívás lesz az, hogy a legfontosabb helyeken legyen meg a megfelelő energiád.”
„Várom, hogy lássam, milyen lesz ez valójában, és hogyan fog pályáról pályára változni. Érdekes téma lesz ez jövőre: hogyan változik ez, ha Monacóban vagy Spában versenyzel, esetleg magaslaton – ezek mind mások lesznek jövőre.”

A következő idény vezetéstechnikailag is sok újdonságot tartogat az F1-es pilóták számára, hiszen jön az aktív aerodinamika, valamint az Override-mód, amely elektromosenergia-többletet nyújt például az előzési kísérleteknél. Alonso pedig bízik benne, hogy ezeket ügyesen használhatja majd az ellenfeleivel szemben:
„Az bizony. Ez egy lehetőség, hogy másképp gondolkodj, mint a többiek” – válaszolta az ezt firtató kérdésre az Aston Martin pilótája. „Amikor versenyzel, mindig van optimális köridő és optimális módja annak, hogyan csináld a dolgokat, de ha más autókkal csatázol, és eltérő tempóra vagytok képesek a pálya különböző szektoraiban, akkor esetleg kicsit gondolkodhatsz a megszokott sémákon kívül, és a saját előnyödre fordíthatod ezeket az eszközöket.”
De vajon számít-e arra, hogy előnyben lesz az elképesztő mértékű rutinjának köszönhetően? „Azt hiszem… Vagy legalábbis szeretném ezt gondolni!” – jegyezte meg nevetve. „Nagyon különböző autókat vezettem az autósportban: raliautót a dűnék között, mentem endurance-ban és a Formula-1-ben – utóbbinak nagyon különböző korszakaiban is.”
„Szóval bármivel is találjuk szembe magunkat az autóval eltöltendő első napokban jövőre, biztos vagyok benne, hogy lesz némi hasonlóság néhány korábbi tapasztalatommal. Remélhetőleg meg tudom érteni az esetleges problémákat és lehetőségeket, és visszajelzést adhatok erről a csapatnak, hogy mi szükséges ahhoz, hogy megbirkózzunk ezekkel.”