Újabb kétnapos tesztet teljesített a Pirelli a 2026-os Formula-1-es szezonra készülve, ebben pedig most nem kevesebb, mint négy csapat segítette a gyártót: a Red Bull, a Racing Bulls, a Williams és az Aston Martin is Monzában maradt a vasárnapi Olasz Nagydíj után.

Mivel a jövő évi abroncsok – amelyek ugyan továbbra is 18 colosak, de némileg keskenyebbek lesznek – szerkezetének homologizációja szeptember 1-jén lezárult, a mostani gyakorlás a különböző 2026-os keverékek próbálgatásáról szólt. Mindenekelőtt a lágyabb opciókéról: a Racing Bulls és a Williams a C4-es, C5-ös és C6-os gumikat próbálgatta, míg a Red Bull és az Aston a C3-ast is pályára vitte.

Ráadásként az időjárás egy extra lehetőséget is adott a Pirelli kezébe, a szerdai esőnek köszönhetően ugyanis az intermediate abroncsokat is tesztelhették, méghozzá a korábbi fioranói alkalommal ellentétben ezúttal nem mesterségesen fellocsolt pályán, hanem természetes körülmények között, így például az esős és slick gumik közötti váltópont kapcsán is értékes adatokat gyűjthettek.

Ami az autókat illeti: a Williams és az Aston Martin az idei modelljét alakította át úgy, hogy hasonló terhelést jelentsenek a gumik számára, mint majd a jövő évi versenygépek fognak, míg a Red Bull a 2023-as, a Racing Bulls pedig a 2024-es masinájából gyártott öszvérautót. A Red Bull és az Aston csak kedden, a másik két istálló viszont csütörtökön is pályára gurult.
A Pirelli szokás szerint közzétette a körszámokat és a köridőket, amelyeknek persze semmi jelentősége nincs, hiszen mindenki a gumigyártó által előírt programot követte. Mindenesetre íme a lista:

Szerda:
Max Verstappen, Red Bull (délelőtt): 59 kör, 1:24,117
Yuki Tsunoda, Red Bull (délután): 63 kör, 1:23,826
Carlos Sainz, Williams: 49 kör, 1:22,388
Isack Hadjar, Racing Bulls: 65 kör, 1:23,951
Felipe Drugovich, Aston Martin: 118 kör, 1:23,792
Csütörtök:
Sainz: 57 kör, 1:22,108
Hadjar: 56 kör, 1:23,825
Ami a folytatást illeti, a Pirelli további két slick gumis tesztet tervez: szeptember végén Mugellóban a keményebb, az október végi Mexikóvárosi Nagydíjat követően pedig a lágyabb keverékeket szeretnék véglegesíteni 2026-ra.