DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Négy csapat is Monzában tesztelt a futam után

Verstappen, Tsunoda, Sainz és Hadjar is pályára gurult a Pirelli újabb F1-es tesztjén: elsősorban a lágyabb keverékek és az esőnek köszönhetően az intermediate gumik voltak terítéken.

Újabb kétnapos tesztet teljesített a Pirelli a 2026-os Formula-1-es szezonra készülve, ebben pedig most nem kevesebb, mint négy csapat segítette a gyártót: a Red Bull, a Racing Bulls, a Williams és az Aston Martin is Monzában maradt a vasárnapi Olasz Nagydíj után.

pirelli-teszt-verstappen



Mivel a jövő évi abroncsok – amelyek ugyan továbbra is 18 colosak, de némileg keskenyebbek lesznek – szerkezetének homologizációja szeptember 1-jén lezárult, a mostani gyakorlás a különböző 2026-os keverékek próbálgatásáról szólt. Mindenekelőtt a lágyabb opciókéról: a Racing Bulls és a Williams a C4-es, C5-ös és C6-os gumikat próbálgatta, míg a Red Bull és az Aston a C3-ast is pályára vitte.

pirelli-teszt-sainz

Ráadásként az időjárás egy extra lehetőséget is adott a Pirelli kezébe, a szerdai esőnek köszönhetően ugyanis az intermediate abroncsokat is tesztelhették, méghozzá a korábbi fioranói alkalommal ellentétben ezúttal nem mesterségesen fellocsolt pályán, hanem természetes körülmények között, így például az esős és slick gumik közötti váltópont kapcsán is értékes adatokat gyűjthettek.

pirelli-teszt-hadjar

Ami az autókat illeti: a Williams és az Aston Martin az idei modelljét alakította át úgy, hogy hasonló terhelést jelentsenek a gumik számára, mint majd a jövő évi versenygépek fognak, míg a Red Bull a 2023-as, a Racing Bulls pedig a 2024-es masinájából gyártott öszvérautót. A Red Bull és az Aston csak kedden, a másik két istálló viszont csütörtökön is pályára gurult.

A Pirelli szokás szerint közzétette a körszámokat és a köridőket, amelyeknek persze semmi jelentősége nincs, hiszen mindenki a gumigyártó által előírt programot követte. Mindenesetre íme a lista:

pirelli-teszt-aston

Szerda:

Max Verstappen, Red Bull (délelőtt): 59 kör, 1:24,117

Yuki Tsunoda, Red Bull (délután): 63 kör, 1:23,826

Carlos Sainz, Williams: 49 kör, 1:22,388

Isack Hadjar, Racing Bulls: 65 kör, 1:23,951

Felipe Drugovich, Aston Martin: 118 kör, 1:23,792

Csütörtök:

Sainz: 57 kör, 1:22,108

Hadjar: 56 kör, 1:23,825

Ami a folytatást illeti, a Pirelli további két slick gumis tesztet tervez: szeptember végén Mugellóban a keményebb, az október végi Mexikóvárosi Nagydíjat követően pedig a lágyabb keverékeket szeretnék véglegesíteni 2026-ra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: