Hihetetlen, lenyűgöző, csodálatos: csak záporoztak az ilyen és ehhez hasonló jelzők Lewis Hamiltontól azok után, hogy először vezethetett egy F1-es Ferrarit a Scuderia hazai nagydíján, Monzában. Ráadásul nem is akárhogy, hiszen az első szabadedzésen a leggyorsabbnak bizonyult, és késő délután is ötödik lett, két tizeden belüli hátránnyal.
„Egészen hihetetlen. Csodálatos, csodálatos érzés kigurulni a garázsból” – összegezte eddigi ferraris élményeit az Olasz Nagydíjról Hamilton a pénteki nap végén. „Az egész élmény… bár kékben vagyok, de azért csatlakoztam a csaapthoz, hogy vörösben legyek.”

„Ott lenni a garázsban, a csütörtöki élmény Milánóban a tifosival, és aztán itt kihajtani a garázsból a vörös autóval… Pontosan olyan, mint amilyennek elképzeltem, sőt még több is annál.”
„Az első edzés jól ment, igazán erősnek érződött, aztán a másodikra változtattunk néhány dolgot az autón, de kicsit rosszabb lett tőle. A jó hír, hogy vissza tudunk térni az előzőhöz” – tért rá a pályán történtek értékelésére a 40 éves versenyző. Sok pozitívumot vihetünk magunkkal a mai napról, és dolgozni fogunk éjszaka. Remélem, holnap jobbak lehetünk.”
„Úgy gondolom, a McLarenek nyilvánvalóan továbbra is nagyon-nagyon gyorsak. De nagyon szoros mindenkivel a helyzet az első ötben, top 10-ben. Kihívás lesz. Nem egyszerű előzni, pedig nyilván ott a büntetésem, ami sajnálatos. De jobb most, mint jövőre, azt hiszem.”
Hamilton helyzetét nehezíti a hétvégén, hogy még Zandvoortban öt rajthelyes büntetést kapott, amiért nem lassított eléggé dupla sárga zászlós jelzésnél a startot megelőzően. A hétszeres világbajnok ennek ellenére hisz majd a felzárkózásban:

„Szerintem nagyon nehéz lesz előzni, mind nagyon közel vagyunk egymáshoz a top 15-ben. De optimistának érzem magam, úgy érzem, előretörhetek. Sokkal elégedettebb voltam ma az autóval, remélem, ez holnap is kitart.”
Leclerc: Gyors, de nem konstans
Mindeközben a garázs másik oldalán Charles Leclerc két második helyet tudott felmutatni a két szabadedzésen. A monacói pilóta szerint a tempó rendben van, már „csak” némileg az idei gyengeségnek számító egykörös formán és főleg a kiegyensúlyozottságon kell javítaniuk:
„Nem volt a legkiegyensúlyozottabb az autónk ma alacsony és magas üzemanyagszint mellett, de gyors volt, ami jobb így, mint fordítva. Vár még ránk munka a rövid etapokon, hogy a legjobbat tudjuk kihozni szombaton, és dolgoznunk kell a kiegyensúlyozottságon. Úgy gondolom, nagyon szoros időmérőnk lesz, ahogy volt tavaly is ezen a pályán. Eddig jól alakultak a dolgok, és szerintem lesz esélyünk egy jó csatát vívni holnap!”