Újabb balszerencseként élte meg Fernando Alonso, hogy a számukra rossz ütemben érkező biztonsági autós fázisok miatt taktikai hátrányba kerültek a Formula-1-es Holland Nagydíjon, ahol végül csak nyolcadik lett a spanyol, egy hellyel a csapattárs Lance Stroll mögött.
Alonso már a futam közben alaposan kifakadt a rádión, amikor nem sokkal azt követően küldték be a safety cart Lewis Hamilton balesete miatt, hogy ő már megejtette az első bokszkiállását: „A kib*szott szerencsénk mindig, ez a kib*szott vége a versenyünknek” – idegeskedett a rádióban a kétszeres F1-es világbajnok.

A leintést követően aztán az Aston Martin veteránja részletesebben is kifejtette, miért siklott félre a pech miatt a versenyük Zandvoortban: „Úgy vélem, ez egy kihagyott lehetőség számunkra. Szerintem jó tempója volt az autónknak a futamon, de balszerencsések voltunk azzal, hogy rosszkor érkeztek a biztonsági autós fázisok, és nem tudtuk optimálisan kihasználni a két szett kemény guminkat a riválisokkal ellentétben.”
„Az első kiállásnál nem vagyok biztos benne, hogy a legjobbkor jöttünk ki és a legjobb stratégiát választottuk, a másodiknál pedig csak aggódtam, hogy az egész versenyre a többiek mögött ragadunk, ha ugyanazt csináljuk, mint ők. Úgy éreztem, az autóban több a tempó, szóval valami eltérőt akartam csinálni hozzájuk képest, hogy megelőzhessem őket, és a végén meg is előztünk egy Red Bullt és egy Haast, míg a másik Haas előttünk végzett.”
„Szóval ők szerencsések voltak a safety carral, mi meg a kiesésekkel és Kimi kiesésével. Ezek nélkül pontot sem szereztünk volna, ezzel tisztában kell lennünk. Úgy gondolom, jelentősen gyorsabbak voltunk néhány előttünk végző autónál, mint a Williams és a Haas például. Albon ötödik vagy hatodik helyen végzett, szóval szerintem az az ötödik hely nagyon is elérhető volt ma a tempónkkal.”

Megérti Alonso frusztrációját az Aston
Az Aston Martin részéről a pályaigazgató Mike Krack nyilatkozott Alonsóról: „Dühös volt a verseny miatt, dühös volt a világra, dühös volt ránk, dühös volt mindenkire. Semmit nem tudunk tenni ezekben a helyzetekben, el kell fogadnunk őket, és a legjobb megoldást megtalálni az új körülmények keretei között. Megváltoztak a körülmények, a többiek előttük kiállhattak.”
Krack egyúttal megvédte a taktikai döntéseiket is: „Tudtuk, hogy másoknak kevesebb abroncsuk van, mint nekünk, ezért kicsit hosszabban kint kell maradniuk az esőben. Amikor láttuk, hogy enyhül az eső, azt mondtuk, hogy ’oké, elévágunk’. Láthattuk, hogy Lance-szal működött is, sok pozíciót nyert a korai kiállással, szóval szerintem az volt a helyes döntés.”
A korábban a csapatfőnöki posztot is betöltő szakember hozzátette: további kompromisszumot jelentett számukra, hogy mivel Stroll autót tört pénteken, Alonso pedig nem sok hosszú etapos kört teljesített, némileg az ismeretlenbe ugrottak a gumikopást illetően, ezért a beállításokhoz is konzervatívabban álltak hozzá. Az Aston amúgy a kettős pontszerzéssel őrzi a konstruktőri hatodik helyét.