Az FIA szimulációi szerint nagyjából 1-2,5 másodperccel lesznek lassabbak a mostaniaknál a 2026-os Formula-1-es autók – árulta el Nikolas Tombazis. A Nemzetközi Automobil Szövetség együléses szakágakért felelős igazgatója hozzátette: ez csak a kezdeti fázisban lesz így, a csapatok úgyis gyorsan fogják fejleszteni a versenygépeket.

Jövőre az F1 történetének egyik legkomolyabb és legátfogóbb technikai szabályváltozása fog következni, ugyanis egyszerre változnak meg a motorokra, valamint a karosszériára és az aerodinamikára vonatkozó előírások. Az erőforrásoknál sokkal hangsúlyosabb lesz az elektromos komponens, míg az autók maguk a tervek szerint könnyebbek lesznek, miközben a DRS-t felváltja az aktív aerodinamika.
Az új szabályrendszer pedig máris rengeteg kritikát kapott, többek között az F1-es pilóták részéről is. A csapataik szimulációi alapján sokan kevésbé élvezetesnek titulálják a 2026-os versenygépeket, miközben az egyik legkomolyabb aggály, hogy az elektromos komponens nagyobb hangsúlya miatt egyes helyszíneken előfordulhat, hogy az egyenesekben elfogy a töltés.
Egy másik, szinte minden új éra előtt felmerülő aggodalom, hogy lassabbá fognak válni a Formula-1-es autók. Tombazis szerint azonban ennek eleve nincs nagy jelentősége – erről a RacingNews365.com szakoldal hasábjain beszélt az FIA szakembere:

„Mindig meglep, hogy mennyire fontos ez a téma az embereknek. Voltak olyan időszakok a sport történetében, amikor lassultak a köridők. És nem hiszem, hogy ez ártott a sportnak. Elég gyorsan hozzászoksz. Emellett a mezőnyben is másfél másodperces különbségek vannak. Kevésbé vonzóvá teszi-e ez a lassabb autót? A versenyző érzi a másfél másodpercet, kívülről viszont alig észrevehető.”
Tombazis viszont amellett, hogy nem tekintette fontosnak ezt a faktort, számszerűen is megbecsülte, hogy mekkora tempóvisszaesést jelentenek majd a mostani masinákhoz képest a következő generációs Formula-1-es gépek:
„Újra biztosíthatok mindenkit: a szimulációink alapján az autók egy és két és fél másodperc közötti mértékben lesznek lassabbak körönként. De ez csak a kezdetre igaz: a csapatok gyorsan fogják fejleszteni az autóikat. Hamar senki sem fog panaszkodni arra, hogy túl lassúak az autók. Nem fogunk Formula-2-es szintre visszasüllyedni.”