Nagyobb szerepet kap a hajtásláncban az elektromos komponens a közelgő 2026-os új szabályrendszerben, emiatt pedig jelentősen alakítaniuk kell majd vezetési stílusukon a pilótáknak az alkalmazkodás érdekében. James Vowles, a Williams csapatfőnöke az FIA teljesen elektromos világbajnoki szériájához, a Formula-E-hez hasonlította az új rendszert.
„Nagyon korai szakaszban vagyunk még, de nagyjából olyan irányba haladunk, mintha a Formula-E kevésbé extrém verziója lenne. Szoktuk látni, hogyan manipulálják a pilóták a futamokat és az időmérőket a visszatöltéssel, így tudnak teljesítményt nyerni” – idézi a Williams csapatfőnökét a Motorsport.
„Nem lesz annyira extrém, de azok a pilóták fognak jól teljesíteni, akiknek megvan az agyi kapacitásuk arra, hogy megértsék és kihasználják mindezt. Nagy figyelmet fog kapni a szimulátoros munka télen, illetve az, hogy megértsük, hogyan működik mindez a különböző vezetési stílusokkal.”

Vowles azt tapasztalta eddigi szimulátoros tesztjeik során, hogy noha az autó vezetése eleinte furcsa és érthetetlen, néhány alkalom után hozzászoknak majd a versenyzők.
„Az első alkalommal, amikor a szimulátorversenyzőink vezettek a 2026-os szabályrendszer szerint, nehéz volt, hiszen több szempontból is teljesen megváltozik a vezetés módja. A második alkalommal már normálisabb volt, de még mindig panaszkodtak. Aztán negyedjére már nem is beszéltünk erről, normálissá vált.”
„Azt kérem mindenkitől, hogy legyen óvatos. Kérdezzük meg a pilótákat, hányszor vezették a szimulátorban, és ez alapján ítéljük meg a válaszukat. Biztosak lehetnek benne, hogy a válasz egy. Ez csak az első, hirtelen reakciójuk. Azok a versenyzők, akik már négyszer vagy ötször vezették, azt mondják, hogy már megértettem” – mondta Vowles.
Korábban Lewis Hamilton beszélt arról, hogy nem érzi megfelelőnek az irányt, amelybe az F1 elment a 2026-os autókkal. Többek között az autók hangjának hiányát emelte ki.