Az első körtől kezdve elégedett volt a McLaren autójával az F1-es Magyar Nagydíj péntekjén a mindkét szabadedzést az élen záró Lando Norris, miközben Oscar Piastri oldalán pár dolgot ki kellett simítaniuk a két egyórás gyakorlás során.
Egyértelműen Norris kezdett a jobban a McLaren két világbajnoki aspiráns pilótája közül a Hungaroringen: a brit mindkét gyakorláson a leggyorsabbnak bizonyult, ráadásul a reprezentatívabb FP2-n csaknem három tizedet osztott ki Piastrinak.

A brit érezhetően magabiztos is volt a nap végén: „Az autó első körtől kezdve nagyon jónak érződött. Minden köröm rendben volt. Úgy gondolom, a második szabadedzés vége kicsit zavarosabb volt, előbb alacsony, majd magas üzemanyagszinttel, kicsivel több hibával” –utalt arra is Norris, hogy a bokszból kijövet kis híján belecsúszott Piastriba egy elfékezés után.
„De ez mind része az edzésnek és annak, hogy megpróbáljuk megtalálni a határokat különböző területeken. Jól megértettük… Úgy vélem, tudom, mit akarok az autótól, de talán kicsit nehezebb lehet azt elérni.”
Arra a kérdésre, hogy képes lehet-e zsinórban másodszor pole-t szerezni a Magyar Nagydíjon a tavalyi rajtelsősége után, így felelt Norris: „Jobb autóm van, mint tavaly, szóval nagyobb az esély – de kemények a riválisok is.”
Pár apróságon kellett változtatni Piastrinál

Bár egyelőre valamelyest hátrányban van Norrishoz képest, a dupla második hely miatt a garázs másik oldala sem búslakodik a wokingiaknál. Piastri így értékelte a pénteki eseményeket arra a kérdésre válaszolva, hogy elégedett-e:
„Azt hiszem, összességében igen. Változtatnunk kellett néhány dolgon, meg kellett próbálnunk javítani kicsit az autón, de a teljesítmény így is nagyon jó volt. Összességében meglehetősen elégedett vagyok. Van néhány dolog, amit ki kell simítani, nem volt a legzökkenőmentesebb a második edzés, de szerintem az alapvető tempó jó. Izgatottan várom a hétvége további részét.”
De vajon miért nem volt tökéletes napja a vb-összetettet 16 ponttal vezető ausztrálnak? „Úgy gondolom, egyszerűen túl nagy volt ma a tapadás. Az autó egész nap gyors volt, csak az FP1-en kissé kiszámíthatatlanul viselkedett, szóval változtattunk néhány dolgon, és így sokkal jobb lett a második edzésre. Most pedig már finomhangoljuk a szokásos dolgokat. Csupán a tapadási szint jóval nagyobb volt, mint azt vártuk, főleg tavalyhoz képest.”