Nem érkezik több jelentős fejlesztési csomag a Ferrarihoz – jelentette ki Frederic Vasseur, a vörösök Formula-1-es csapatfőnöke, aki hozzátette: apró újítások azért kerülnek még majd fel az SF-25-ösre.
A Belga Nagydíj hétvégéjén debütált a Scuderia új hátsó futóműve, amelyet már hónapok óta belebegtettek, hogy megoldhatja a maranellói istállót állítólag idény eleje óta kínzó problémát, miszerint nem tudják kellően alacsonyra állítani az autó hasmagasságát, emiatt pedig kompromisszumra kényszerülnek a beállítások és ezáltal a teljesítmény terén.

Az új hátsó felfüggesztés előtt pedig egy átszabott padlólemezt is kapott a 2025-ös autó még Spielbergben. Ott az Osztrák Nagydíjon egyértelműen második erő volt a Ferrari, s most Spában is hoztak egy dobogós helyezést Charles Leclerc révén.
A továbbiakban azonban már nem láthatunk nagyobb újításokat a Ferrarin, csak pályaspecifikus vagy egyedi körülményekhez igazodó módosításokat fognak eszközölni az autón – erről maga Vasseur beszélt a belgiumi futam után:
„Szerintem mindnyájan ugyanabban a helyzetben vagyunk. Minél közelebb kerülünk a szezon végéhez, annál nagyobb fókusz lesz a következő éven” – magyarázta a Crash.net hasábjain. „Nyilvánvalóan kell még hoznunk néhány apró újítást a végéig, amelyek inkább a pályák vonalvezetésével vagy az időjárási körülményekkel vannak összefüggésben, de nem lesz több nagy csomagunk.”
Már a Magyar Nagydíjra is készültek
Furcsának hathatott, hogy a Ferrari épp egy sprinthétvégén vetette be a hátsó futóművet, amikor csak egyetlen szabadedzés áll a csapatok rendelkezésére a frissítések tesztelésére, Vasseur azonban magyarázatot adott a választásukra:

„Úgy vélem, finomhangolnunk kell még a helyzetet. Sosem egyszerű egy sprinthétvégén bevetni valamit, de nem akartuk elhalasztani Budapestre. Tény, hogy ezzel a formátummal és azzal a ténnyel, hogy nem teljesítesz hosszú etapot pénteken vagy csak négyköröset, nem könnyű viszonyítási alapot szerezni.”
„De végső soron szerintem ez volt a helyes döntés, mert egyúttal ez a legjobb felkészülés számunkra a jövő hétre is. Meg fogunk próbálni kicsit korábban mindent összerakni a hétvégére, hogy kicsit jobban teljesítsünk a jövő hétvégén.”
Spa után viszont most egy teljesen új kihívást jelentő pálya jön a Hungaroring révén, hiszen a lendületes belga helyszín után a mogyoródi aszfaltcsíkra inkább a közepes és lassú kanyarok jellemzők. De vajon ez passzolni fog-e a Ferrarinak?
„Meglátjuk a hétvégén. Nem voltunk túl varázslatosak a lassú kanyarokban ezen a hétvégén. Van még hova fejlődnünk. De meglehetősen magabiztos vagyok annak kapcsán, hogy a most gyűjtött tapasztalatok kifizetődnek a következő héten.”