DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Marad az eltérő futómű a McLaren-pilótáknál?

Stella szerint célszerűbb lenne az azonos specifikáció, de lehet, hogy Piastri végig marad a korábbi verziónál – miközben Norris sem az újnak tulajdonítja a javulását.

A McLarent irányító Andrea Stella szerint az alkatrészek szempontjából nem ideális, hogy eltérő első futóműt használ egy ideje Lando Norris és Oscar Piastri – ennek ellenére lehet, hogy az ausztrál nem fog átállni a britnek szemlátomást előrelépést hozó újításra.

Az első felfüggesztést illetően az F1-es Kanadai Nagydíj óta van eltérés a wokingiak két vb-aspiráns versenyzője között, Norris ugyanis Montrealban kezdte el használni azt az újítást, amelytől azt remélték a csapatnál, hogy jobb érzetet adhat a pilótáknak az MCL39-es viselkedése kapcsán.

Norris az évad eleje óta ezzel küzdött, különösképp az időmérők döntő szakaszában, az utóbbi hétvégéken azonban érezhetően előrelépett: Spielbergben és Silverstone-ban is győzött, s bár Montrealban Piastri végzett előrébb az időmérőn, a futamon ismét a brit volt a gyorsabb az ütközésükig.

f1-mclaren-silverstone-1



Piastri ennek ellenére nem használja a módosítást: az ausztrál korábban kifejtette, hogy egész egyszerűen azért, mert nem érzi teljesítménybeli előrelépést hozó fejlesztésnek, ő pedig eleve nem is küzdött annyira azzal a jelenséggel, amivel csapattársa és amelyet megoldani hivatott az új futómű.

Ennek ellenére a csapatfőnök Stella szerint lenne előnye annak, ha a két versenyző nem eltérő konfigurációval indulna: „Az eltérő első futómű-beállítás nem komplikálja azt, ahogy az adatokat nézzük, sem azt, ahogy összevetjük, hogyan teljesít a két autónk az autó vagy a pilóta teljesítménye szempontjából. Ez önmagában nem probléma” – magyarázta Stella a The Race hasábjain.

„Ha valami inkább gond, az inkább az alkatrészek szempontjából jelentkezik, hiszen eltérő specifikációkat kell magunkkal vinnünk. Valójában egyeztetünk arról, hogy vajon a Lando által használt opciók érdekesek lehetnek-e Oscar számára a jövőben. Ezt ki fogjuk értékelni.”

Ugyanakkor Stella szerint elképzelhető, hogy az eltérés végig megmarad már 2025-ben: „Láthatjuk, hogy Lando egyszerűen komfortosabban érzi magát, és ez nagyon jó hír. Oscarnak viszont mindig is jó volt a kapcsolata az autójával. Szóval van rá esély, hogy ez a különbség megmarad a szezon hátralévő részére.”

f1-mclaren-silverstone-2

Norris nem a futóműnek tulajdonítja a javulást

Az új első felfüggesztésről egyébként Norrist is megkérdezték még a Brit Nagydíjon aratott győzelmét követően az FIA-sajtótájékoztatón, a Piastrit nyolc pontra megközelítő pilóta szerint azonban nem feltétlenül a módosításnak köszönhető a javulása:

„Valószínűleg túl sokat beszélnek róla az emberek. Ez az őszinte véleményem. Lehet, hogy segít nekem, és amikor ezt mondom, ezredekről-századokról beszélek. Nem tudom, képtelenség számszerűsíteni. Korábban elmondtam már, hogy a csapat úgy hitte, hogy jobb érzetet ad nekem, és ezt elfogadom. Hiszek a csapatban és abban, hogy szerintük segíthet. Nincs rá garancia, de lehetséges.”

„Igen, nyertem azóta két futamot, és Kanadában is igazán gyors voltam. Nem mondom azt nyilván, hogy emiatt volt. Sokkal inkább a kemény munkámnak akarom betudni, amit a pályán kívül végzek a csapatommal és a körülöttem lévőkkel. Inkább ennek tulajdonítom, semmint néhány módosításnak a futóművön.”

„Az elmúlt néhány versenyen jól éreztem magam, de szerintem ez inkább annak köszönhető, hogy dolgozom ezen, semmint néhány javításnak az autó kapcsán. De javítottunk az autón is. Voltak fejlesztéseink legutóbb is, és ez segít. Múltkor 20, most 30 másodperccel nyertünk, szóval az autó is piszok jó. Inkább a kemény munkámnak szeretném betudni, de ez mindkettőnek a kombinációja.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: