A drámai Brit Nagydíjon Lando Norris hazai közönség előtt aratott győzelmet, miután Oscar Piastri 10 másodperces büntetést kapott. A kaotikus körülmények, a változó eső és a helyesen időzített gumicserék kulcsszerepet játszottak a versenyen, ahol Nico Hülkenberg karrierje első dobogóját szerezte meg az utolsó sorból rajtolva! Hamilton a negyedik helyen zárt előtt Stroll előtt, Verstappen és Leclerc hullámzó teljesítményt nyújtott a folyamatosan változó pályaállapotok közepette.

Bár a nap már szépen sütött az F1-es Brit Nagydíj rajtjánál, a versenyt megelőző órák esőzése miatt a mezőny nedves pályán, ezzel együtt intermediate abroncsokon kezdte meg a felvezető kört, melynek végén mindössze tizennégyen álltak fel a rajtrácsra, a többiek ugyanis a bokszba húztak slickekért – köztük Leclerc és Russell is.
Nem mondhatnánk, hogy bejött ez a húzás, hiszen a körülmények nem javultak annyit, hogy a sima felületű gumik jobban működjenek az intereknél, ráadásul több VSC-fázis is beleszólt az első körökbe, s amikor a 10. kör táján megjött az eső, mindenki kénytelen volt a bokszba húzni – ki a slickeket lecserélni, ki friss interekért.

Egy valaki járt igazán jól ezzel a kavarodással, az a Lance Stroll, aki a Bortoleto kiesését okozó baleset által kiváltott VSC-fázis alatt tett fel lágyakat, amivel nagy tempót tudott autózni a verseny addigi legszárazabb periódusában, majd tökéletes ütemben visszaváltva interekre a negyedik helyen találta magát, amikor a nagy eső miatt végül beküldték a safety cart – a remeklő Nico Hülkenberg előtt.
De nézzük, mi történt az élmenőkkel az első szakaszban: Verstappen a rajtot követően megtartotta az első helyét, de Piastri folyamatos nyomás alatt tartotta őt, s egy ponton túl tehetetlennek bizonyult az ausztrál remek tempójával szemben. A safety car-fázis előtt Norris is megelőzte a hollandot, de a cseréje lassúnak bizonyult, így kénytelen volt újra a nyomába eredni.

Az újraindítás után nem sokáig mehetett a mezőny versenytempóban, ugyanis a safety car hamarosan visszatért a pályára, miután Isack Hadjar a vízfüggönyben belerohant Antonelli autójába és csúnyán összetörte a Racing Bullst. A sorrend ekkor, a verseny 20. körében Piastri, Verstappen, Norris, Stroll, Hülkenberg, Gasly, Hamilton, Russell, Alonso és Sainz volt az első 10 helyen.
Aztán az újraindításnál az élen álló páros mindkét tagja bajba került: Verstappen még a rajtvonal átlépése előtt megforgott, és visszaesett a 10. helyre, míg Piastrit azért vették vizsgálat alá, mert indokolatlanul befékezett az újraindítás előtt. Az ausztrált végül 10 másodpercre büntették, de már az ítélet pillanatában ennél nagyobb előnye volt a Verstappen hibája után harmadik helyre előrelépő Stroll előtt.
Egy-egy helycserétől eltekintve állóháború alakult ki a lassan-lassan száradó pályán: a McLarenek kiállásnyi előnyt autóztak ki, a többi pontszerző hol fél, hol kettő, hol négy másodpercre követte egymást. Miután a Gaslyt megelőző Hamilton elkezdett megérkezni rá, Hülkenberg támadó üzemmódba kapcsolt, hogy megpróbálja a karrierje első dobogójával kecsegtető helyet elvenni a kanadaitól.

Ez végül sikerült is, miután a versenyirányítás engedélyezte a DRS használatát, és 17 körrel a leintés előtt dobogós helyen száguldott a Sauberrel. Pillanatokon belül Hamilton is letudta az Aston Martint, és elkezdte nyomás alá helyezni a németet – aki nemcsak saját első pódiumjáért küzdött, hanem a csapata 2012 óta első top hármas helyezéséért is.
A slickre váltást Alonso kezdte meg 14 körrel a vége előtt, a többiek pedig árgus szemekkel figyelték a spanyol tempóját, majd Russell is követte őt egy körrel később. A váltás a szektoridők alapján korainak bizonyult, majd hamarosan Russell óriási piruettje is jelezte, hogy a körülmények nem alkalmasak még a sima felületű abroncsok használatára.
A Red Bull használatára viszont alkalmassá vált, Verstappen több helyet is előre tudott jönni, és már Strollt vette üldözőbe az ötödik pozícióért tíz körrel a vége előtt. És a 42. körben elszabadultak a dolgok: rengeteg versenyző érkezett a bokszba slickekért, az élen álló Piastri, Norris, Hülkenberg hármas viszont még maradt intereken, ahogy a sok szenvedés után ebben a pillanatban előretörő Leclerc is.

Hülkenberg egy körrel később jött, lassú cseréje ellenére 10 másodperc előnyben volt Hamiltonnal szemben, úgy tűnt, jól időzítette a cserét a Sauber. Aztán egy kör eltéréssel a két McLaren is le tudta a cseréjét – miközben a két Haas összeütközött –, és mivel Piastri letöltötte büntetését, Norris átvette a vezetést tőle bő öt másodperc előnnyel.
Az utolsó körökben már nem változott az állás az élmezőnyben: Piastri elkerülhető büntetése nyomán Norris nyert hazai pályán, ezzel nyolc pontra csökkentette a különbséget a pontversenyben, Hülkenberg pedig a lehető legvalószínűtlenebb módon, egy Sauberrel, az utolsó sorból rajtolva szerezte meg karrierje első dobogóját! Hamilton lett a negyedik, mögötte Verstappen, Gasly, Stroll, Albon, Alonso és Russell futott be a pontszerző helyeken.
Az F1-es Brit Nagydíj végeredménye
|
1. |
Lando Norris |
McLaren–Mercedes |
|
2. |
Oscar Piastri |
McLaren–Mercedes |
|
3. |
Nico Hülkenberg |
Sauber–Ferrari |
|
4. |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
|
5. |
Max Verstappen |
Red Bull–Honda RBPT |
|
6. |
Pierre Gasly |
Alpine–Renault |
|
7. |
Lance Stroll |
Aston Martin–Mercedes |
|
8. |
Alexander Albon |
Williams–Mercedes |
|
9. |
Fernando Alonso |
Aston Martin–Mercedes |
|
10. |
George Russell |
Mercedes |
|
11. |
Oliver Bearman |
Haas–Ferrari |
|
12. |
Carlos Sainz |
Williams–Mercedes |
|
13. |
Esteban Ocon |
Haas–Ferrari |
|
14. |
Charles Leclerc |
Ferrari |
|
15. |
Yuki Tsunoda |
Red Bull–Honda RBPT |
|
Kiesett: |
|
|
|
|
Andrea Kimi Antonelli |
Mercedes |
|
|
Isack Hadjar |
Racing Bulls–Honda RBPT |
|
|
Gabriel Bortoleto |
Sauber–Ferrari |
|
|
Liam Lawson |
Racing Bulls–Honda RBPT |
|
|
Franco Colapinto |
Alpine–Renault |