DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Norris nyert, Hülkenberg a dobogón!

Oscar Piastri büntetése Lando Norris kezére játszotta a győzelmet az esős-száraz F1-es Brit Nagydíjon, de ennél is nagyobb sztori a 3. helyezetté: Nico Hülkenberg megszerezte élete első dobogóját!

A drámai Brit Nagydíjon Lando Norris hazai közönség előtt aratott győzelmet, miután Oscar Piastri 10 másodperces büntetést kapott. A kaotikus körülmények, a változó eső és a helyesen időzített gumicserék kulcsszerepet játszottak a versenyen, ahol Nico Hülkenberg karrierje első dobogóját szerezte meg az utolsó sorból rajtolva! Hamilton a negyedik helyen zárt előtt Stroll előtt, Verstappen és Leclerc hullámzó teljesítményt nyújtott a folyamatosan változó pályaállapotok közepette.

piastri-silverstone-rain-1



Bár a nap már szépen sütött az F1-es Brit Nagydíj rajtjánál, a versenyt megelőző órák esőzése miatt a mezőny nedves pályán, ezzel együtt intermediate abroncsokon kezdte meg a felvezető kört, melynek végén mindössze tizennégyen álltak fel a rajtrácsra, a többiek ugyanis a bokszba húztak slickekért – köztük Leclerc és Russell is.

Nem mondhatnánk, hogy bejött ez a húzás, hiszen a körülmények nem javultak annyit, hogy a sima felületű gumik jobban működjenek az intereknél, ráadásul több VSC-fázis is beleszólt az első körökbe, s amikor a 10. kör táján megjött az eső, mindenki kénytelen volt a bokszba húzni – ki a slickeket lecserélni, ki friss interekért.

norris-silverstone-rain-1

Egy valaki járt igazán jól ezzel a kavarodással, az a Lance Stroll, aki a Bortoleto kiesését okozó baleset által kiváltott VSC-fázis alatt tett fel lágyakat, amivel nagy tempót tudott autózni a verseny addigi legszárazabb periódusában, majd tökéletes ütemben visszaváltva interekre a negyedik helyen találta magát, amikor a nagy eső miatt végül beküldték a safety cart – a remeklő Nico Hülkenberg előtt.

De nézzük, mi történt az élmenőkkel az első szakaszban: Verstappen a rajtot követően megtartotta az első helyét, de Piastri folyamatos nyomás alatt tartotta őt, s egy ponton túl tehetetlennek bizonyult az ausztrál remek tempójával szemben. A safety car-fázis előtt Norris is megelőzte a hollandot, de a cseréje lassúnak bizonyult, így kénytelen volt újra a nyomába eredni.

piastri-silverstone-rain-2

Az újraindítás után nem sokáig mehetett a mezőny versenytempóban, ugyanis a safety car hamarosan visszatért a pályára, miután Isack Hadjar a vízfüggönyben belerohant Antonelli autójába és csúnyán összetörte a Racing Bullst. A sorrend ekkor, a verseny 20. körében Piastri, Verstappen, Norris, Stroll, Hülkenberg, Gasly, Hamilton, Russell, Alonso és Sainz volt az első 10 helyen.

Aztán az újraindításnál az élen álló páros mindkét tagja bajba került: Verstappen még a rajtvonal átlépése előtt megforgott, és visszaesett a 10. helyre, míg Piastrit azért vették vizsgálat alá, mert indokolatlanul befékezett az újraindítás előtt. Az ausztrált végül 10 másodpercre büntették, de már az ítélet pillanatában ennél nagyobb előnye volt a Verstappen hibája után harmadik helyre előrelépő Stroll előtt.

Egy-egy helycserétől eltekintve állóháború alakult ki a lassan-lassan száradó pályán: a McLarenek kiállásnyi előnyt autóztak ki, a többi pontszerző hol fél, hol kettő, hol négy másodpercre követte egymást. Miután a Gaslyt megelőző Hamilton elkezdett megérkezni rá, Hülkenberg támadó üzemmódba kapcsolt, hogy megpróbálja a karrierje első dobogójával kecsegtető helyet elvenni a kanadaitól.

stroll-silverstone

Ez végül sikerült is, miután a versenyirányítás engedélyezte a DRS használatát, és 17 körrel a leintés előtt dobogós helyen száguldott a Sauberrel. Pillanatokon belül Hamilton is letudta az Aston Martint, és elkezdte nyomás alá helyezni a németet – aki nemcsak saját első pódiumjáért küzdött, hanem a csapata 2012 óta első top hármas helyezéséért is.

A slickre váltást Alonso kezdte meg 14 körrel a vége előtt, a többiek pedig árgus szemekkel figyelték a spanyol tempóját, majd Russell is követte őt egy körrel később. A váltás a szektoridők alapján korainak bizonyult, majd hamarosan Russell óriási piruettje is jelezte, hogy a körülmények nem alkalmasak még a sima felületű abroncsok használatára.

A Red Bull használatára viszont alkalmassá vált, Verstappen több helyet is előre tudott jönni, és már Strollt vette üldözőbe az ötödik pozícióért tíz körrel a vége előtt. És a 42. körben elszabadultak a dolgok: rengeteg versenyző érkezett a bokszba slickekért, az élen álló Piastri, Norris, Hülkenberg hármas viszont még maradt intereken, ahogy a sok szenvedés után ebben a pillanatban előretörő Leclerc is.

hulkenberg-silverstone

Hülkenberg egy körrel később jött, lassú cseréje ellenére 10 másodperc előnyben volt Hamiltonnal szemben, úgy tűnt, jól időzítette a cserét a Sauber. Aztán egy kör eltéréssel a két McLaren is le tudta a cseréjét – miközben a két Haas összeütközött –, és mivel Piastri letöltötte büntetését, Norris átvette a vezetést tőle bő öt másodperc előnnyel.

Az utolsó körökben már nem változott az állás az élmezőnyben: Piastri elkerülhető büntetése nyomán Norris nyert hazai pályán, ezzel nyolc pontra csökkentette a különbséget a pontversenyben, Hülkenberg pedig a lehető legvalószínűtlenebb módon, egy Sauberrel, az utolsó sorból rajtolva szerezte meg karrierje első dobogóját! Hamilton lett a negyedik, mögötte Verstappen, Gasly, Stroll, Albon, Alonso és Russell futott be a pontszerző helyeken.

Az F1-es Brit Nagydíj végeredménye

1.

Lando Norris

McLaren–Mercedes

2.

Oscar Piastri

McLaren–Mercedes

3.

Nico Hülkenberg

Sauber–Ferrari

4.

Lewis Hamilton

Ferrari

5.

Max Verstappen

Red Bull–Honda RBPT

6.

Pierre Gasly

Alpine–Renault

7.

Lance Stroll

Aston Martin–Mercedes

8.

Alexander Albon

Williams–Mercedes

9.

Fernando Alonso

Aston Martin–Mercedes

10.

George Russell

Mercedes

11.

Oliver Bearman

Haas–Ferrari

12.

Carlos Sainz

Williams–Mercedes

13.

Esteban Ocon

Haas–Ferrari

14.

Charles Leclerc

Ferrari

15.

Yuki Tsunoda

Red Bull–Honda RBPT

Kiesett:

 

 

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

 

Isack Hadjar

Racing Bulls–Honda RBPT

 

Gabriel Bortoleto

Sauber–Ferrari

 

Liam Lawson

Racing Bulls–Honda RBPT

 

Franco Colapinto

Alpine–Renault

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: