Küzdenek valami „nagyon furcsával” az időmérők záró szakaszaiban a 2025-ös F1-es szezonban – árulta el Charles Leclerc a Brit Nagydíj kvalifikációját követően, Lewis Hamilton pedig nem biztos benne, hogy ezt még idén orvosolni fogják.
Jó formában vágott neki a silverstone-i időmérőnek a Ferrari, akár még a pole-ra vagy az első rajtsorra is esélyesnek tűntek. Végül azonban csak a harmadik sorba kvalifikálták magukat: Hamilton ötödik, Leclerc pedig hatodik lett – igaz, a lemaradásuk mindössze két tizedmásodperc körüli volt a pole-pozíciós Max Verstappen mögött.
Leclerc a rádión valósággal őrjöngött, kiakadt magára, a médiának nyilatkozva azonban elhintette, hogy valami az SF-25-össel sem stimmel az időmérőkön, különösen azok hajrájában:
„A szezon eleje óta nagyon jól teljesítek a futamokon: visszanézve a versenyekre, igazából nem sok olyan volt, ahol változtatnék valamin, amit az autóban csináltam” – idézi a monacói pilóta szavait a The Race szaklap.
„Sajnos viszont ha az időmérőkre tekintek vissza, ami korábban az erősségem volt, azokból sok volt, ahol visszamennék és változtatnék valamin, mert valahányszor eljutok a Q3-ba, ott valamiért nem állnak össze a dolgok. Voltak jó időmérőink, de nem voltak nagyszerű kvalifikációink.”
„Korábban ez volt az erősségem, és nem vagyok elégedett azzal a szinttel, amit mutatok. Egyértelműen problémáink vannak az időmérőkön, különösen a Q2-től kezdve. Küzdünk valamivel az autóban, de ez nem kifogás, jobban kell teljesítenem.”
Leclerc ugyan részleteket és konkrétumomat nem árult el a problémáról, ám annyit elmondott, hogy nem az autó vezethetőségével, így nem is a Ferrarit az idény eleje óta sújtó hasmagasság-problémával kapcsolatos a jelenség – és éppen ezért a várhatóan az F1-es Belga Nagydíjon érkező új hátsó futómű sem fog javítani rajta.
„Nincs köze hozzá. Ez olyasmi, amiről nem beszélünk túl sokat. Olyasmi, ami olykor néhány időmérőn problémaként jelentkezett. Néhány másik időmérőkön zéró gondunk volt vele, de ma némi problémát jelentett. Ez a probléma nagyon specifikus, nem egyensúlyi és nem is tapadási probléma.”
„Nem akarok részletekbe belemenni, de valami nagyon furcsa, amivel meg kell küzdenünk az autóval. És főleg nagy sebességnél teszi még nehezebbé a dolgunk. Remélem, meg tudjuk oldani. De a jó hír, ha nevezhetjük annak, hogy vasárnap biztosan egyáltalán nem lesz ilyen problémánk.”
A csapattárs Hamilton is elismerte, hogy többször hátráltatta őt is a Leclerc által említett gond, bár megjegyezte, hogy a Brit Nagydíj időmérőjén – ahol az utolsó kanyarban dobhatta el az első rajtsort – ez nem jelentkezett. De vajon megoldható-e még idén a probléma? „Nem tudom. Nem biztos, hogy így lesz” – felelte a hétszeres világbajnok.
De mi lehet ez a rejtélyes probléma?
Noha a két Ferrari-versenyző nem árult el konkrétumokat az időmérős nehézségeikről, a The Race szaklap rámutatott néhány érdekességre. Leclerc silverstone-i kvalifikációs köreinél például kiszúrható, hogy a kör egyes részein lassabb volt a Q3-ban, mint a Q2-ben: főleg a nyitó szakaszon, illetve az egyenesek végén.
A szakoldal szerint ez lehet az energiamenedzsmenttel kapcsolatos beállítások következménye, de akár a motor bizonyos karakterisztikáira is visszavezethető, amelyeknek az időmérős hőciklusokhoz lehet köze, amikor az erőforrásoknak rövid időn belül több maximális teljesítményű gyorskört kell teljesíteniük.
Mint arra a lap rámutat: Silverstone-ban az ezzel kapcsolatos esetleges problémák komolyabban előjöhetnek, hiszen a tempós nyomvonal komoly motorerőt igényel, és mivel kevés az igen komoly féktáv, ahol vissza lehet tölteni az energiát, a hibrid rendszer megfelelő működésére is szükség van.