A soron következő két Formula-1-es nagydíjon egyaránt érkeznek fejlesztések a Red Bull autójához, de Helmut Marko szerint ezeknek mindenképp működniük kell, ha komoly esélyt akarnak a vb-címre – főleg úgy, hogy hamarosan ők is átállnak teljesen 2026-ra.
Az átlagosnál is nehezebb helyzetben vannak idén az F1-es istállók, hiszen 2026-ban teljesen új szabályrendszer jön, így időben át kell csoportosítani az erőforrásokat az új autók fejlesztésére, nehogy az alakulat kapásból komoly hátrányból vágjon neki az új érának.

A Red Bullnál is eljön hamarosan a váltópont, Marko szerint a következő két futamon jönnek még fejlesztések az RB21-eshez, de ezek már vélhetőleg az utolsó jelentős csomagot jelentik 2025-ben:
„Most kapunk egy fejlesztést Ausztriára, amelyen aztán Silverstone-ra újra finomítunk. De ha az sem működik, akkor nehéz dolgunk lesz a világbajnokságban. És nem mintha nem lenne már így is eléggé nehéz…” – idézi Markót a Kleine Zeitung.
„Pontos lebontás készült arról, hogyan használjuk a szélcsatornát és az összes eszközt. Egy ponton azonban azt fogják mondani, hogy ’ennyi volt a további fejlesztés’. Két okból: egyrészt az idő – és az új alkatrészek legyártása időt vesz igénybe –, másrészt a költségplafon miatt.”
„Úgyhogy a kérdés az, hogy mire költjük az erőforrásainkat. Úgy gondolom, hogy Silverstone vagy legkésőbb Spa után megszületik a döntés arról, hogy teljes mértékben az új autóra fókuszáljunk.”
Nem tettek még le a McLaren utoléréséről

A Marko által említett világbajnoki küzdelemben jelenleg nem áll jól a Red Bull: a konstruktőrök között csak a negyedik az istálló, így igazából csak Max Verstappen egyéni címvédésében bízhatnának – de a hollandnak is 43 pontos a hátránya az éllovas, azaz a McLarent erősítő Oscar Piastri mögött.
Az energiaitalosok F1-es sportszakmai tanácsadója szerint egyébként nem lenne nehéz ledolgozni a McLarennel szembeni tempóhátrányt, csak épp más nehezítő tényezők is vannak az autójuk kapcsán:
„Nem csak nekünk vannak gondjaink a gumikkal, a McLaren kivétel mindenki szenved. Jelenleg valószínűleg három tizeddel vagyunk elmaradva a McLarentől, de sokkal szűkebb a működési tartományunk, ami még nehezebbé teszi a dolgot. Nem lehetetlen behozni ezt a három tizedet, de ennek most kell megtörténnie.”
„Ha a pálya kedvez nekünk, mint Dzsiddában vagy Suzukában, ahogy Imola és Montreal sem volt annyira rossz, akkor működik. De a működési tartomány rendkívül szűk” – vélekedett Marko, aki rámutatott: Verstappen ötször nyert már Spielbergben, így a hollandnak feltétlenül kedvez a Red Bull Ring.