Johnny Herbert szerint fekete zászlóval ki kellett volna zárni Max Verstappent a Formula-1-es Spanyol Nagydíjon George Russell-lel történt ütközése után: a volt F1-es steward úgy érzi, elejét kell venni az ilyen manővereknek – amire szerinte a hollandnak szüksége sem lenne.
Azok után, hogy Russell a futam végi biztonsági autós fázist követő újraindításnál előzni próbálta Verstappent, aki a bukóteret átvágva maradt előtte, a Red Bull-os pilóta mérnöke, Gianpiero Lambiase a Mercedes elengedésére kérte a címvédőt. Aki ugyan mérgelődött a rádión, de úgy tűnt, eleget tesz a kérésnek, ám végül az 5-ös kanyarban nekiütközött brit ellenfelének.

A felügyelők mindezért tíz másodperces büntetéssel és három büntetőponttal sújtották, így Verstappen visszacsúszott a tizedik helyre a végső sorrendben, ráadásul pedig egyetlen büntetőpontra került az automatikus egyfutamos eltiltástól.
Herbert azonban – aki néhány hónapja épp a médiás tevékenységeivel való összeférhetetlenség miatt távozott az F1-es stewardok közül, miután pont Jos Verstappenék szóvá tették mindezt tavaly – úgy érzi, ez sem volt elegendő szankció:
„Max Verstappen fekete zászlót érdemelt volna és ki kellett volna zárni” – nyilatkozta a korábbi F1-es pilóta a RoobetAlternatives-nek. „Van egy pont, amikor keménynek kell lenni a pilótával, ha sok ilyen típusú incidens történt.”
„Verstappen a legjobb versenyző a pályán, ő versenyez a legjobban és a legjobb ítélőképességgel, de mindig van valami sztori vele kapcsolatban. Általában valamiféle versenyincidensről kell beszélnünk sajnos Verstappennel kapcsolatban.”
„A napnál is világosabb volt, hogy szándékos volt Verstappen manővere George Russell ellen. Elvette a jobb kanyarnál, ahol aztán támadhatott és visszavette a helyét azzal, hogy belement Russellbe. Számomra ez átlépi a határt.”

„Gondolhattak volna a felügyelők és a versenyigazgató a fekete zászlóra, meg kell gátolni ezt a kerék-összekoccantós versenyzést. Bárki mehet és nekiütközhet egy másik autónak, de teljesen helytelen szándékosan nekimenni egy másik versenyzőnek.”
„Szeretném azt hinni, hogy kemény és tiszta versenyző voltam, és Verstappen is az lehet, de ez az ütközés átlépte a határt. Nem akarok ilyet látni, ahogy a pilóták sem. Nem lenne szabad ilyen versenyzésnek megtörténnie, ha viszont megtörtént, szigorúbbnak kell lennie a büntetésnek, hogy elfojtsák. Nem lehet csak egy tíz másodperces büntetés, különben ugyanúgy kezeled, mint bármely másik versenyincidenst.”
„Nem lenne szüksége ilyen manőverekre”
Herbert azt is hozzátette, hogy Verstappennek nem lenne szüksége az ehhez hasonló megmozdulásokra, amelyek aláássák amúgy elképesztő képességeit: „Az imolai manővere után azt mondtam, hogy ’wow’, de a spanyolországi megmozdulása ezt el is veszi, teljesen eltünteti, és ez frusztráló.”
„Mondtam korábban és mondani is fogom még, hogy Verstappennek nincs szüksége ilyen manőverekre. Megvan a képessége, hogy tiszta előzéseket hajtson végre, és a kerekek összekoccanása talán azért volt, hogy üzenjen azok után, ami az 1-es kanyarban történt az újraindításnál Russell-lel.”