A szárnyak hajlékonyságára vonatkozó mérések szigorítása ide vagy oda, a McLaren egyelőre az F1-es Spanyol Nagydíj is kiemelkedik a mezőnyből. De Andrea Stella, a wokingiak Formula-1-es csapatfőnöke nem is várta azt, hogy feje tetejére állnak az erőviszonyok.
Barcelonában lépett életbe a módosított új technikai direktíva, amely ugyanakkora terhelésnél kisebb elhajlást engedélyez az első szárnyaknál. Sokan azt várták ettől, hogy jelentősen átrajzolhatja az eddigi erősorrendet, ám ez nem történt meg: a szombati időmérőn ugyanúgy a McLaren dominált, mint a szezon első harmadának jelentős részében.

A pole-t megszerző Oscar Piastri az FIA sajtótájékoztatóján elmondta: nem jelentett semmiben más kihívást számukra az autó beállításai az új direktíva miatt, mint általában. Stella pedig arról beszélt, hogy ők előzetesen számítottak másra:
„Ami az első szárny módosításainak hatásait illeti, szerintem nagyjából úgy alakultak a dolgok, ahogy azt mi a McLarennél vártuk. Mindig úgy gondoltuk, hogy a hatás viszonylag elhanyagolható lesz, mivel láttuk aerohajlékonyság változásának hatásával kapcsolatos számok voltak, és azok kis számok voltak a leszorítóerő és annak sebesség függvényében történő változása szempontjából.”
„Amikor Imolában teszteltük ezt a szárnyat, akkor ha nem mondtuk volna Landónak, hogy ez egy másik szárny, észre sem vette volna” – utalt arra a csapatvezető, hogy Norrisszal már két hete kipróbálták szabadedzésen az új szárnyat.” Amikor pedig a szimulátorban próbálgattuk, számszerűen majdnem nulla volt a különbség. Szóval nem számítottunk nagy változásra az erősorrendben az erre a versenyre kiadott technikai irányelvvel kapcsolatban.”
A Ferrarit erősítő Lewis Hamilton a várt átrendeződés elmaradása okán (is) pénzpazarlásnak nevezte a szárnyak módosítását előíró direktívát, Stella azonban ezzel a nézettel nem feltétlenül értett egyet:

„Mivel ezt a technikai direktívát régóta ismerjük már, így régóta is tervezhettük, és a módosítás bevezetésének módját is hatékonnyá tehettük. Láttam, hogy néhány csapat előnyt is kovácsolt ebből és megváltoztatta magának a szárnynak a geometriáját.”
„Szerintem a Ferrari is ezek közé tartozik, szóval önmagában is egy lehetőség volt ez egy fejlesztés bevetésére, ami egybeesett a rugalmassági tulajdonságok változtatásával.”
Meglepte a Red Bull-lal szembeni fölény
Egy valami azért kissé váratlanul érte Stellát: az, hogy az előzetes várakozásokkal ellentétben szombaton nem tudott közel kerülni hozzájuk a Red Bull. A suzukai és az imolai minta alapján számítottak erre, ám mint arra a McLaren-főnök rámutatott: fontos különbség az, hogy melegebb van Barcelonában és nyújtottabbak a gyors kanyarok, és mindkét tényező a hátsó tengellyel remekül bánó MCL39-es erősségeinek kedvezhet.
A Red Bullnál egyébként egyelőre úgy érzik, az új technikai direktíva annyit könnyíthetett a dolgukon, hogy könnyebben találtak alapbeállítást: ennek volt betudható, hogy pénteken a szokottól eltérően jobbnak érezte Max Verstappen is a balanszt – viszont emiatt nem is volt akkora a szombati áttörés, amit oly sokszor láthattunk már tőlük 2025-ben.