Az F1-es Monacói Nagydíjon ismét kisebb félreértés alakult ki Lewis Hamilton és versenymérnöke, Riccardo Adami között. A hetedik helyről indulva ötödikként beérő, magányos versenyt futó brit a leintés után ezt kérdezte ugyanis a rádióban: „Mérges vagy rám vagy valami?”. Minderre pedig a felvételek alapján nem érkezett válasz Adamitól.
A kisebb feszültség egy korábbi üzenethez vezethető vissza, a futam egy pontján ugyanis Hamilton feltette a kérdést: „Mire van szükségetek tőlem?”. Erre a mérnöke így felelt: „Nyomd most. Ez a mi versenyünk.”

Ám mint a leintés után kiderült, a hétszeres világbajnok nem egészen értette, pontosan mire is céloznak ezzel a Ferrarinál:
„Nem volt túl világos az információ. Nem teljesen értettem, hogy ’ez a mi versenyünk’. Nem tudtam, miért harcolok. Az előttem lévő pozícióért voltam versenyben? De valójában amikor megnéztem az adatokat, a közelében sem voltam egyik előttem lévő srácnak sem. Sokat kivettem akkortájt a gumikból, de így is rettenetesen messze voltam tőlük.”
A verseny egy másik pontján is történt egymás mellett elbeszélés Hamilton és Adami között: amikor a 40 éves pilóta arról érdeklődött, továbbra is egy perc körüli előnnyel vannak-e előtte, a mérnök előbb annyit felelt, hogy Leclerc a közepes gumikon halad, 1:16-os köröket fut a vele csatázó McLarenekhez hasonlóan. Hamilton erre így reagált: „Nem válaszoltál a kérdésre. De nem is igazán számít, csak kérdezem, hogy egy perc a hátrányom vagy...?” Mire Adami már megadta a választ, hogy 40 másodperc.
Hamilton amúgy a közel egyperces hátránya kapcsán kétszer is „nemmel” felelt az újságírók azon kérdésére, meg tudja-e magyarázni, miért maradt el ennyire a másodikként befutó csapattársától, Charles Leclerc-től. „Nem tudok mit mondani a futam többi részéről. Gyakorlatilag a semmi közepén voltam.”

Vasseur: Nincs feszültség
A fentiek kapcsán a csapatvezető Frederic Vasseur a Sky Sports F1 kamerái előtt adott magyarázatot arra, miért tűnhetett úgy, hogy fennakadás van a kommunikációban Hamilton és a mérnöke között:
„Amikor a versenyző az 1-es és 3-as kanyarok között kérdez valamit, várnunk kell a válasszal, hogy elkerüljük, hogy kanyarok közben beszéljünk hozzájuk. Nem arról van szó, hogy aludnánk vagy meginnánk egy sört a bokszutcai falon. Csak ez egy olyan szakasza a pályának, amiről előzetesen megegyeztünk, hogy beszélünk-e a pilótákkal ott.”
„Nem jelent feszültséget, ha valaki kérdez valamit. A falak között, nyomás alatt száguld 300 km/h-val, szóval számomra teljesen rendben van. Amikor beszéltem vele a futam után, nem volt ideges.”