Az Emilia-romagnai Nagydíj után kiderült, hogy az FIA új technikai irányelveket adott ki az F1-es csapatoknak még az imolai futam előtt.
Ezek a pontosítások a gumikezeléssel és a kerék körüli kialakítással kapcsolatos előírásokra vonatkoztak, ami továbbra is a McLarenre helyezi a fókuszt, amely idén egy okos gumi- és fékhűtési módszert dolgozott ki.
A RacingNews365 úgy tudja, hogy a Red Bull volt az, aki megkereste az FIA-t, ami arra késztette a motorsportot irányító testületet, hogy közzé tegye az új irányelveket.
A Milton Keynes-i csapat vélhetően hőkamerákkal figyelte a McLaren fékdobjainak hőmérsékletét a legutóbbi versenyeken.

A jelenlegi elmélet szerint a címvédő csapat egy PCM-ekből (fázisváltó anyagokból) álló mikrohálózatot használt a dobok belsejében.
Ez egyfajta háló, amely fémötvözeteket tartalmazó kis csövekből áll, és amelynek olvadáspontja a felhasznált ötvözettől függően 120 és 200 Celsius-fok között változik.
Valójában ezek az ötvözetek (képzeljük el egy vashuzal keresztmetszetét, amelyet vékony műanyag burkolat borít, mintha elektromos mikrohuzalok lennének) egy vékony membránt alkotnak a dob belsejében és a csatornákban.
Ennek eredményeképpen a hőmérséklet szabályozható, ami nagy előnyökkel jár a gumiabroncs hőmérsékletének csökkentése szempontjából, így a McLaren gyorsabban fel tudja melegíteni a gumiabroncsokat, és kiváló hőkezeléssel rendelkezik – ami jelentős előny a versenytársakkal szemben.
Az irányító testület tisztázta, hogy mit szabad és mit nem szabad a gumiabroncsok és a kerekek kialakítása, azok kezelése során, esetleg bizonyos anyagok vagy koncepciók tekintetében is. Ez változtatásokra kényszerítheti a csapatokat.
Jelenleg nincs bizonyíték arra, hogy a McLarennek változtatásokra lett volna szüksége. A csapat tagadta, hogy bármin is módosított Imolára, és ehelyett a Red Bull „meglepő” teljesítményére mutatott rá.
Hogy ezek miért működtek ennyire, arról itt írtunk!