DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 17. péntek
F1

„Életem legjobb tesztnapja volt” – Ocon

Jerezben tesztelt 2023-as F1-es autójával a Haas: a francia és új csapattársa, Bearman is élvezte a körözést – bár a brit nyakát kissé megviselte…

Komoly mérföldkőhöz ért a héten a Haas, az amerikai Formula-1-es csapat a fennállása során először tudott korábbi autós tesztet szervezni: a 2023-as versenygépüket vitték pályára a spanyolországi Jerez versenypályáján.

A Toyota-együttműködés révén az F2-ben szereplő Ritomo Miyata is autóba ült csütörtök délután, de persze a hangsúly a két új F1-es igazoláson, Esteban Oconon és Oliver Bearmanen volt, akik első 2025-ös köreiket tehették meg. Ocon pedig kifejezetten mosolygósan értékelt a Haas közösségi oldalaira feltöltött videóban:

f1-ocon-haas-teszt-1



„Fantasztikus volt visszatérni a pályára. Igazán komfortosan éreztem magam: őszintén úgy gondolom, hogy ez volt a legjobb tesztnap, amelyet valaha teljesítettem. Végeztünk a teljes programmal. Jó móka volt vezetni a VF-23-ast, amelyet először vezethettem most.”

„És tíz év után tért vissza ide Jerezbe, határozottan egy gyors pálya, szóval nagyon élvezetes volt. És igen, emiatt szeretnék nagyon hamar visszaülni a volán mögé, de ez meg is fog történni rövidesen.”

Csapattársa, a tavaly már három nagydíjon beugró, de első teljes F1-es szezonjára készülő Bearman is élvezte a jerezi köröket, bár elismerte, hogy a nyakát kissé megviselte a többhetes kihagyás után:

f1-ocon-bearman-haas

„Épp most végeztem az első tesztünkkel itt Jerezben a csapattal. Jó volt visszatérni, nagyon-nagyon izgalmas. Hosszúnak érződött a szünet, úgyhogy örülök, hogy újra versenyautóba ülhettem. A nyakam egy kicsit megérezte, de nagyon élveztem, és már alig várom, hogy mehessünk Bahreinbe, majd Melbourne-be is.”

 

Antonelli is ott volt Jerezben

Nem egyedül tesztelt egyébként a spanyol helyszínen a Haas, ugyanis a Mercedes is jelen volt Jerezben. 18 éves újoncuk, Andrea Kimi Antonelli számára biztosítottak lehetőséget arra, hogy gyűjtse a kilométereket – méghozzá annak érdekében, hogy ne a korábbi autós tesztekre idén bevezetett limitből fogyjanak a lehetőségek, a már a „történelmi autó” kategóriájába eső 2020-as versenygéppel.

Amely a kiszivárgott fotók és videók tanúsága szerint álcafestést is kapott ebből az alkalomból, állítólag olyan megfontolásból, hogy még nem véglegesítették az idei szponzori szerződéseket. Íme, erről videó és fotó:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: