A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko és a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff osztja azt a véleményt, hogy az F1 nem tudja tovább bővíteni a naptárat, és többet kell tenni a munkaterhelés és az utazási igények csökkentése érdekében.
A bajnokság az elmúlt években lépéseket tett a versenynaptár regionalizálására, de a 24 hétvégésre (hat sprinttel) hízott szezonnal kapcsolatban sokan úgy érzik, hogy a paddock a törésponton van.
Marko és Wolff is egyetért abban, hogy valamit adni kell, annak ellenére, hogy az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali kitartóan védi a jelenlegi naptárat.
„Azt hiszem, a határon van, és én már csak a felsővezetés tagja vagyok” – mondta Marko az ORF-nek Wolff-fal közösen adott interjújában.
„Meg kell nézni a szerelőket mondjuk a Las Vegas-i Nagydíj alatt. Késő este rendezték a futamot, miután tizennégy-tizenhat óra repülés volt mögöttük, és ugyanolyan tempóban kellett dolgozniuk.”
„Ha meg akarjuk tartani ezt a 24 futamot a naptárban, akkor a sorrendnek tényleg javulnia kell. Az emberek a világ minden táján repülnek, ez már csak így van. De ha engem kérdezel, több [futam] egyszerűen nem jó, még akkor sem, ha a munkaterhelést nézzük. Hacsak nem alkalmazol két stábot” – utalt arra Marko, hogy a helyszínek megfelelő sorrendbe állítása elengedhetetlen a folytatásban.
„A versenyek elosztásának egyszerűen kiegyensúlyozottnak kell lennie. Vannak hagyományos európai versenyek, de vannak új versenyek is, amelyek jók, de hiányzik belőlük egyfajta motorsport-kultúra. Spa vagy Monza például rendelkezik ezzel, de fenn kell tartani az egyensúlyt. A futamok számát növelni viszont szerintem nem szabad.”
Wolff se növelné már az F1-es versenynaptárat
Toto Wolff megismételte az ezzel járó nyomást, saját tapasztalataira támaszkodva, beleértve az év „igazán brutális” végét.
„A minap beszéltem Helmuttal Las Vegasról. Az igazán brutális volt, mert csak néhány órát látod a napfényt, mielőtt lefekszel, és nem tudod, mikor kell enni. Mindenki másképp kezelte ezt, de ez annyira befolyásolja a ritmusodat, hogy nehéz ebből felépülni. A repülésről nem is beszélve!”
„A minap volt egy szponzori eseményem Hawaiin. Összesen tizennyolc órát voltam ott. Austinból érkeztem egy hétórás repülővel, majd vissza Austinba. Már azt hittem, hogy ez is egészen kegyetlen, szóval ahogy Helmut mondja, minden a határon túl van, és még mindig kényelmesen utazunk. A szerelők turistaosztályon utaznak, és állandóan fel-le járnak, így nekik még nehezebb a dolguk. Látszik az arcokon, hogy ez így nem tart sokáig.”