Mint azt mi is megmutattuk, csütörtökön a Nemzetközi Automobil Szövetség új renderelt képeket tett közzé a módosított 2026-os szabályok szerint tervezett autókról. Emellett viszont konkrétan néhány műszaki előírás pontosításáról is beszámoltak.
Ezek mindenekelőtt az új érában megérkező aktív aerodinamika részleteit érinti. Az első szárnyak kapcsán például tisztázták, hogy két szárnylapot érinthet az állíthatóság, és két „mód” szükséges ezeknél: az egyiket a kanyarokban, a másikat az egyenesekben használhatják a pilóták. A szabályzat fizikai ütközők használatát is előírja, hogy a szárnyelemek ne mozdulhassanak el a szükségesnél nagyobb mértékben.
Az első szárnyakat illetően az FIA által közzétett új renderelt fotókon is látható újítás, hogy a véglapok külső oldalára apró szárnyacskákat lehet majd felhelyezni:
A hátsó szárnyak kapcsán fontos újítás, hogy a 2026-os szabálytervezett korábbi verziója fixen három terelőlapot írt elő, az új szöveg viszont úgy fogalmaz, hogy „legfeljebb háromból” kell állnia, azaz akár a jelenlegi kételemes szárnyak is akár maradhatnak.
Ehhez igazították természetesen az aktív aerodinamikára vonatkozó előírásokat is: az új szövegezés szerint az alsó fő terelőlap kivételével a többi szárnyelem egyaránt forgatható lesz a két- vagy háromelemes változatoknál is.
Pontosították a padlólemez egyes elemeire, így az oldalfalára vagy épp az apró szárnyacskákra vonatkozó részleteket is: ezekkel a cél az, hogy a korábbi verzióhoz képest valamelyest növeljék a generált leszorítóerő mértékét, miután a csapatok és a pilóták is aggályaikat fejezték ki annak kapcsán, hogy túl drasztikus lehet a csökkenés a jelenlegi generációs autókhoz képest. Nikolas Tombazis, az FIA együléses szériákért felelős igazgatója korábban arról beszélt, hogy 40 helyett csupán 15 százalékos lesz a visszaesés.
Minimális mértékben módosították ezen felül a kerék körüli karosszéria-elemekre vonatkozó szabályokat is, terelőlappal és „törmelékvédővel” egészítették ki a vonatkozó részt – mindezekhez pedig a kerékdobra vonatkozó szabályozást is hozzáigazították.