A szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíj első körében két olyan incidens is történt, amire a sportfelügyelők 10 másodperces büntetést szórtak ki két büntetőpont kíséretében, s ugyanezt a büntetést kapta nem sokkal később az elsőkanyaros ütközésben meg a szenvedő alanyként részt vevő Oscar Piastri is.
A sportfelügyelők indokolásában a Piastrit a rajt után kiforgató Max Verstappen, a Sergio Perez megforgató Valtteri Bottas, valamint a Franco Colapintót hátulról felöklelő Piastri esetében is úgy fogalmaztak, hogy „teljes mértékben hibás az ütközésért”, s ezért járt a 10 másodperc – szemben az olyan incidensekkel, amikor valamilyen enyhítő körülmény miatt „megússza” 5 másodperccel a vétkes fél.
A konkrét esetleírások így szólnak:
Verstapppen: „Az 1-es autó megpróbálta megelőzni a 81-est az 1. kanyar belső ívén, de nem ért eléggé mellé. A két autó nem sokkal a csúcspont után összeütközött.”
Bottas: „A 77-es autó megpróbálta megelőzni a 11-est a 6. kanyar belső ívén, de ráfutott a kerékvetőre, és eltalálta a 11-es autó bal hátsó kerekét.”
Piastri: „A 81-es autó vezetője rosszul ítélte meg az előtte lévő autók helyzetét, túl későn fékezett, és a 6-os kanyar előtt nekiment a 43-as autó hátuljának.”
Valtteri Bottas aztán később újabb balesetet okozott, s a hozzá hasonlóan távozó Kevin Magnussenbe rohant bele egy elnézett féktáv után. A sportfelügyelők ezt áthajtásos büntetéssel sújtották volna, de mivel a finn kiesett, ezért a szankciót öthelyes rajtbüntetésre alakították, melyet a következő versenyén kell letöltenie – ha lesz még következő versenye.
Ráadásul Bottas ezért az ütközésért 3 büntetőpontot is kapott, így összesen 5 egységgel zárta a karrierjét, miközben a rajtot megelőzően egyetlen pont sem szerepelt a licenszén.