Charles Leclerc már a Las Vegas-i Nagydíj hétvégéjén arra számított, hogy a következő helyszín, Katar jobban kedvez a McLarennek a két csapat konstruktőri világbajnokságban vívott harcában. A sprintig zajló események a monacóit erősítették meg, a szombati futamon a McLaren maximális 15 pontot szerzett, a Ferrari pedig kilencet Carlos Sainz negyedik és a monacói ötödik helyezésével – ezzel 30 egységre nőtt a lemaradás a konstruktőri értékelésben, akár vasárnap bebiztosíthatja bajnoki címét a McLaren.
„Erősek. Nagyon erősek” – mondta a sprint után Sky Sportsnak nyilatkozó Leclerc a McLarenről: de a Ferrari kapcsán is volt pár biztató szava. „A hétvégére érkezve arra számítottunk, hogy kicsit jobban szenvedni fogunk. Azt kell mondanom, hogy a versenytempó egészen jónak tűnik, viszont ha nincs meg a sebesség az időmérőn, akkor a versenytempót sem tudjuk megmutatni, mert előzni itt hihetetlenül nehéz, trükkös bármit mutatni, ha ötödik-hatodik helyről indulunk.”
„Ezért a ma éjjeli időmérő alapvető fontosságú lesz. Tudjuk, miben kell fejlődnünk, lássuk meg, hogy sikerül-e” – tekintett előre a nap folytatására Leclerc.
Habár elmondása szerint nehéz előzni a pályán, a monacóinak mégiscsak sikerült, méghozzá jövő évi csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben. A brit az első kör második kanyarjában előzte meg a monacóit, aki a 13. körben vágott vissza: a páros kanyarokon keresztül szinte egymásra támaszkodva fordult, amíg Leclerc jött ki jobb pozícióban a tusakodásból.
„Eléggé a határon volt. Én is a határig mentem el Lewisszal, a vége azonban egy szép megmozdulás lett. Kicsit összeértek a kerekek is… Élvezetes volt, de majd meglátjuk, a holnapi nap mit hoz” – beszélt a sprint leglátványosabb csatájáról Leclerc.
Sainz: Egy tizedmásodperc előnyük van hozzánk képest
Akárcsak a Las Vegas-i futamon, a katari sprinten újra Carlos Sainz végzett jobb helyen a Ferrarival, negyedik pozícióban. A spanyol a második helyért csatázó pároshoz, a végül sprintet nyerő Oscar Piastrihoz és George Russellhez is közel tudott maradni, de ő maga is kiemelte, támadásra nem nyílt esélye.
„Nehéz volt, főleg az első kör, nulla tapadással, a belső oldalról indulva. Sok port szedtem össze, ezért nagyon-nagyon alacsony volt a gumik tapadása” – értékelt a Skynak. „Azután a tempó nem volt olyan rossz, de az előttem levők kontrollálták a futamot. Russellben több volt, hogy Piastrit nyomás alá tudja helyezni, de én nem tudtam George-ot nyomás alá helyezni. Az az érzésem most, hogy egy tizedmásodperc előnyük van hozzánk képest.”