Újabb a szabályok határait feszegető technikai trükk kerülhetett a fókuszba a Formula-1-es paddockban a Sao Pauló-i Nagydíjon. Az elmúlt hetekben a két fő vb-rivális alakulat, a Red Bull és a McLaren intenzíven vizsgáltatta a másik megoldásait: előbb a wokingiak mini-DRS-e keltett hullámokat Bakuban, majd néhány hete az energiaitalosoknál merült fel gyanú annak kapcsán, hogy a pilótafülkéből állíthatják a padlólemez előkéjének hasmagasságát a parc fermé hatálya alatt.
Most a gumik játszhatják a főszerepet a Motorsport.com és az Auto Motor und Sport értesülései szerint. Az idézett szaklapok ugyanis arról számoltak be szombaton, hogy a Red Bull azt gyanítja, hogy néhány rivális istálló – köztük a McLaren – vizet (vagy valamilyen más folyadékot) juttathat az abroncsok belsejébe a szelepeken keresztül.
Mindez azt a célt szolgálhatja, hogy hűtsék a gumikat, ami mérsékelheti azok kopását, s ezáltal jobb versenytempót biztosíthat az adott autónak. Jegyezzük fel: ez az a terület, ahol igazán eltűnt a Red Bull fölénye május óta, és ez az, ahol a McLaren igazán remekelt a Miami Nagydíj óta eltelt időszak nagy részében.
Az Autosport információi szerint a gyanú a Szingapúri Nagydíj után merült fel, amikor néhány csapat esetén a felnikben folyadékot észleltek. Ez pedig meglehetősen szokatlan, mivel a csapatok inkább arra szoktak törekedni a megfelelő guminyomás érdekében, hogy minél inkább eltávolítsák a nedvességet az abroncsokból – amit éppen emiatt a szabályok erőteljesen korlátoznak és tiltanak is.
A lap úgy tudja, az FIA-t értesítették a sejtésekről, s Interlagosban a Pirelli és Nikolas Tombazis, a Nemzetközi Automobil Szövetség együléses szériákért felelős igazgatója egyeztet is az alakulatokkal minderről a helyszínen. Sőt, Tombazis állítólag a szombati sprint után személyesen felügyelte a gumik eltávolítását a felnikről.
Az AMuS szerint amúgy éppen ezért nehéz elképzelni, hogyan lehetne megvalósítani a szóban forgó trükk kivitelezését, hiszen a víz befecskendezése nehezen történhetne még észrevétlenül, ráadásul a futamok után pedig valahogy el is kellene távolítani a folyadékot, elvégre anélkül még könnyebben lebukhatnának a trükköző csapatok.
A Motorsport szerint egyébként az FIA már évekkel ezelőtt megtiltotta folyadék hozzáadását a gumikhoz egy technikai direktíva formájában, így ha valaki mégis él a módszerrel, azt jelentenék a felügyelőknek. Egyelőre erről nincs szó, sőt a brazil sprint után az FIA szokásos technikai jelentésében jelezték is külön, hogy az összes gumit átvizsgálták, és nem találtak szabálytalanságot.