Sokáig úgy tűnt, hogy Austin után a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj is kettős Ferrari-győzelmet hozhat: Carlos Sainz hamar visszavette a startnál elbukott vezetést Max Verstappentől, míg Charles Leclerc a címvédő és Lando Norris közötti büntetést is érő adok-kapok haszonélvezőjeként jött fel a második pozícióba.
A futam utolsó fázisában azonban Norris ledolgozta a négy-öt másodperces hátrányát a monacóival szemben, és már épp támadni készült volna, amikor Leclerc nagyot hibázott – és mentett – az utolsó kanyarból kijövet: a falat elkerülte, a McLaren azonban közben elviharzott mellette.
Frederic Vasseur, a Ferrari F1-es csapatfőnöke szerint azonban másokon múlt, hogy elolvadt Leclerc Norrisszal szembeni előnye: konkrétan a Lance Stroll, Liam Lawson, Franco Colapinto trión, akiknek lekörözéséből sokkal rosszabbul jött ki a ferraris.
„Ez a ti elemzésetek, de én nem igazán értek egyet vele” – felelte Vasseur a sajtó azon felvetésére, hogy a hajrában jobb volt Norris tempója. „Úgy gondolom, Charles-nak jó volt a tempója, de három másodpercet veszített olyanok miatt, akiknek lengették a kék zászlókat. Emellett rengeteg hőmérsékletet is veszítettünk a gumikon ebben a szakaszban, és elkövetett egy hibát, de szerintem az elejétől kezdve irányításunk alatt volt a futam.”
„Charles tegnap nem volt elégedett a negyedik hellyel, de ma jó versenyt futott. Kicsit bosszús volt a kék zászlós történet miatt, ezen ment el a második hely. De végső soron ez van, most már a következőre kell koncentrálnunk és elfelejtenünk a mostanit. Ha úgy teljesítesz öt kanyart, hogy közben keményen lengetik neki a kéket, az nem balszerencse, hanem annak a srácnak a hibája.”
Vasseur a Sky Sports F1 kamerái előtt nyilatkozva még keményebben fogalmazott: „Három vagy négy másodpercet veszített a forgalomban néhány idióta miatt. Norris visszazárkózott, Charles pedig kissé túlságosan is nyomta. Valószínűleg valamelyest visszahűlt a gumija is miattuk.”
„Figyelembe kellene venniük a kék zászlókat, és nem értem, az FIA miért nem adott nekik büntetést. Négy másodperces előnyünk volt Norrishoz képest. Aztán a három srác megelőzése után már csak 1,2-1,3 másodperccel voltunk előtte.”
Leclerc: Esélyem sem volt Norris előtt maradni
Főnökével ellentétben ugyanakkor Leclerc úgy érzi, csak idő kérdése volt, mikor éri őt utol és kapja el őt Norris, s az utolsó kanyaros hibája is a növekvő nyomásnak volt betudható:
„Lando szárnyalt, és szerintem csapatként szerencsések voltunk azzal, ami Max és Lando között történt a verseny elején, ami jelentősen lelassította őt. A második etapja nagyon-nagyon lenyűgöző volt. Ami engem illet, esélytelen volt, hogy előtte maradjak. Tudtam, hogy rendkívül nehéz lenne.”
„Tudtam, hogy hihetetlenül jól kell kijönnöm az utolsó kanyarból, szóval mindent feltettem erre, de túlfeszítettem a határokat, elúszott az autó és elbuktam a pozíciót, de úgy éreztem, ez csak körök vagy kanyarok kérdése amúgy is.”