Az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj magyar idő szerint éjféltől rendezett második szabadedzése voltaképpen nem is annyira szabadedzés volt, sokkal inkább egy gumiteszt, melyen a Pirelli 2025-re tervezett lágy abroncsait próbálták ki a versenyzők 90 perc alatt.
Ez csak részben volt igaz Lando Norrisra, Charles Leclerc-re, Guanyu Zhoura, Fernando Alonsóra és Lewis Hamiltonra, azaz arra az öt pilótára, akiknek át kellett adniuk fiataloknak az első edzésen, ők 60 percig teszteltek gumit, s 30 percig valódi szabadedzéses programot teljesíthettek (volna) az előzetes közlés értelmében.
A gumiteszt során a versenyzőknek a Pirelli által megszabott programot kellett futnia, előre meghatározott körszámot kellett teljesíteni előírt üzemanyagszinttel – egy gyorskörös etapot 20, és egy hosszú etapot 100 kilogramm üzemanyaggal.
Az edzésen két szett abroncsot használtak, egy szett 2024-eset (négy csapat a C4-est, hat pedig a C5-öst) viszonyítási alapként, és egy szettet a 2025-ös prototípusokból: a Mercedes, a Ferrari, az Alpine és a Haas maradt C4-en, míg a C5-ösök közül a Red Bull, a McLaren és a Sauber C5-ös prototípust kapott, a VCARB, az Aston Martin és a Williams pedig az új leglágyabb keveréket, a C6-ost.
Az edzést csak 19-en kezdték meg, Alexander Albon autóját ugyanis nagyon komoly szerelés alá vették az első edzésen történt baleset után, és Max Verstappen is komoly problémákkal szembesült: miután az FP1 motorprobléma miatt rövidebb lett számára, újra és újra vissza kellett térnie a bokszba installációs körök után, mert nem sikerült megoldani a gondokat – végül mindössze négy körrel zárta az edzést.
Másoknál viszont még nagyobb gond támadt: George Russell nagyon csúnya balesetet szenvedett, miután az autója felült egy kerékvetőre, a brit pilóta pedig elvesztette az uralmát felette. A Mercedes rendesen összetört, Russell láthatóan fájdalmakkal küzdött, miután kiszállt a roncsból, az edzés pedig hosszú időre félbeszakadt, ami igen rosszul jött a Pirelli számára.
Miután újraindult az edzés, a versenyzők csendben tették a dolgukat az előírt program szerint, a két rövid, gyorskörös etap után következtek a hosszú menetek, melyek során az egy körön is leggyorsabb Carlos Sainz mutatta a legjobb tempót a kísérleti abroncsokon. A leállás miatt átszabták a terveket, így csak az utolsó percekben kerülhettek fel a sárga oldalfalú közepesek az első edzést kihagyó versenyzők autójára.
Ezzel a lehetőséggel Leclerc kivételével mindannyian éltek is, Norris és Alonso gyorskört is futott, a rendhagyó 90 perces edzést pedig Sainz zárta az élen.
Az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj második szabadedzésének végeredménye:
1. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:17,699 | 34 | |
2. | Oscar Piastri | McLaren–Mercedes | 1:17,877 | +0,178 | 30 |
3. | Yuki Tsunoda | RB–Honda RBPT | 1:17,878 | +0,179 | 30 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:17,887 | +0,188 | 31 |
5. | Lando Norris | McLaren–Mercedes | 1:17,948 | +0,249 | 36 |
6. | Kevin Magnussen | Haas–Ferrari | 1:18,239 | +0,540 | 34 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:18,279 | +0,580 | 36 |
8. | Valtteri Bottas | Sauber–Ferrari | 1:18,351 | +0,652 | 32 |
9. | Sergio Perez | Red Bull–Honda RBPT | 1:18,392 | +0,693 | 32 |
10. | Liam Lawson | RB–Honda RBPT | 1:18,560 | +0,861 | 29 |
11. | Fernando Alonso | Aston Martin–Mercedes | 1:18,579 | +0,880 | 35 |
12. | Nico Hülkenberg | Haas–Ferrari | 1:18,621 | +0,922 | 34 |
13. | Esteban Ocon | Alpine–Renault | 1:18,656 | +0,957 | 30 |
14. | Lance Stroll | Aston Martin–Mercedes | 1:18,890 | +1,191 | 34 |
15. | Franco Colapinto | Williams–Mercedes | 1:18,908 | +1,209 | 30 |
16. | Pierre Gasly | Alpine–Renault | 1:18,942 | +1,243 | 30 |
17. | Guanyu Zhou | Sauber–Ferrari | 1:18,980 | +1,281 | 37 |
18. | George Russell | Mercedes | 1:19,041 | +1,342 | 4 |
19. | Max Verstappen | Red Bull–Honda RBPT | - | 4 | |
20. | Alexander Albon | Williams-Mercedes | - | 0 |