A 2024-es Formula-1-es szezon utolsó negyedében, a hátralévő hat futamon már nem Daniel Ricciardo, hanem Liam Lawson fogja vezetni a Visa Cash App RB egyik autóját. Az új-zélandi versenyző nemrég elmondta: már tavaly jelezte neki Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője, hogy idén lehetőséget fog kapni, az általa így kitúrt Ricciardóval viszont jó a kapcsolata, az ausztrál sosem éreztette vele, hogy riválisok lennének.
Most viszont Yuki Tsunoda lehet Lawson első számú ellenfele csapattársként, hiszen a Red Bull részéről Helmut Marko egyértelmű utalást tett arra, hogy egyfajta szétlövés jöhet az utolsó versenyeken a Visa RB két pilótája között, akik egyaránt esélyesek arra, hogy átvegyék 2025-ben Sergio Perez helyét a nagycsapatnál – a mexikói korábbi szerződéshosszabbítása ellenére.
Lawsont azonban nem érte váratlanul, hogy komoly lesz rajta a nyomás Tsunoda ellen – minderről a Formula1.com hasábjain beszélt az austini visszatérése előtt:
„Pontosan erre is számítottam, nem akarják azt látni, hogy jobban teljesítenek nálam az év hátralévő részében – de ez mindig is így volt. Yukival 17-18 éves korunk óta összemérnek. Nagyon jól kezdte a szezont, és jobban teljesített idén, mint bármelyik másik évben, ugyanakkor maga a csapat is sokat változott ebben az évben, és egy nagyszerű irányba halad, szóval ennek is izgalmas a részesének lenni.”
Lawson amúgy utólag már hálás a Red Bull kemény és szigorú pilótaprogramjáért, amely alaposan felkészítette az F1-re, aminek köszönhette a tavalyi sikeres beugrást is, ami pedig alighanem kulcsfontosságú volt abban, hogy most is esélyt kapott:
„Mindenkinek megvan a saját véleménye a Red Bull programjáról, különösen a juniorprogramról és arról, hogy mennyire kemény az. Akkoriban talán időnként azt éreztem, hogy túl kemény, de hogy őszinte legyek, ez az, ami mindannyiunkat felkészített, akik eljutottunk az F1-ig. Ha nem tudod túlélni a programnak ezt a részét abban a korban, akkor amúgy sem fogsz túlélni a Formula-1-ben.”
„Igazán hálás vagyok most ezért, ahogyan teljesíthettem azt az öt futamot tavaly. Nem hiszem, hogy jó szintet tudtam volna hozni, ha nem a programból kerülök ki. Utálok belegondolni, milyen érzés beugrani az F1-be anélkül, hogy olyan fiatalon megtapasztalnád ezt a nyomást. A velünk szemben támasztott elvárások segítenek felépíteni téged az F1-re.”
Ami pedig a távlati célokat illeti, az új-zélandi nem is titkolja, hogy a nagycsapat ülésére pályázik – de szerinte az energiaitalosoknak is feltett szándékuk egy ponton saját neveltekkel lecserélni a mostani párost:
„A beszélgetések mindig abba az irányba mutattak, hogy a jövőben a Red Bull versenyzője legyek, és ezt is mondtam nekik: ez szeretnék lenni, ezért csatlakoztam a csapathoz, ezért akarok velük maradni és csatlakozni hozzájuk az F1-ben.”
„Ez a célom és szerintem az ő céljuk is, hogy legyenek versenyzőik, akik majd valamikor a jövőben leváltják a jelenlegi pilótákat. Ez a cél. Hogy ez mikor fog megtörténni, arról abszolút fogalmam sincs. De tudom, hogy ez azon fog múlni, hogyan teljesítek az autóban.”