A Belga Nagydíj hétvégéjén jelentette be a Haas, hogy az Alpine-t öt szezon után elhagyó Esteban Ocon csatlakozik a csapathoz 2025-ben: a bejelentés idején már jó másfél hónapja ismert volt, hogy a Toyota az amerikai istálló partnereként visszatérhet a Formula-1-be – a sztori a Formula.hu-nak köszönhetően szivárgott ki a nyilvánossághoz június elején.
Kézenfekvőnek tűnik, hogy a Haas egyik fő érve Ocon becserkészéséhez a Toyota volt: az együttműködés megerősítését követően azonban Ayao Komatsu csapatfőnök ezt cáfolta, a japán állítja, csak célzott arra, hogy egy nagy terv formálódik a színfalak mögött, de részleteket nem árult el róla, mivel ekkor még képlékeny volt, hogy a szövetség megvalósul-e.
„Annyit mondtam neki, hogy van egy fejlesztési tervünk, amellyel előre vihetjük ezt a csapatot, egy jelentős lépést jelentő változás, ha úgy tetszik. De azon a ponton, amikor véglegesíteni akartam Esteban szerződését, nagyjából Ausztria környékén, még túl korai volt bármit is garantálnom Esteban számára” – mondta Komatsu a Toyota-bejelentés sajtótájékoztatóján.
„Nem akartam Estebannak olyasmit mondani, amit nem tudok garantálni. Ha ennek tudatában ír alá, nem mondhatom azt neki három hónap múlva, hogy bocs, nem sikerült összehozni” – magyarázta, hogy semmilyen ígéretet nem tett a Toyota-együttműködésre – így írta alá többéves szerződését Ocon.
A múlt héten bejelentett szövetség már most aktív, amit jelez, hogy az USA Nagydíjon már felkerültek a Haasra a Toyota Gazoo Racing matricái – a leglátványosabban az autó hátsó szárnyának hátsó oldalára. A Formula+ rovatban taglaltuk, miért jött létre a felek közt a szövetség, és hogyan fokozódhat a jövőben.