A júniusi-júliusi nagydíjakon, a Formula-1-es nyári szünetben felfelé ívelő tendenciát láttunk a Mercedestől: a csapat három nagydíjat is nyert Spáig, azon a ponton reálisnak tűnt, hogy a Ferrarit is beérik a konstruktőri harmadik helyen.
A Holland Nagydíj óta azonban leszakadt az első hármastól a csapat: míg a Ferrari most már a Red Bull második pozíciójára jelent fenyegetést, a Mercedes hátránya több mint 100 pontra nőtt a negyedik pozícióban. Négy verseny alatt az Ezüst Nyilak egyetlen dobogót szereztek George Russell bakui harmadik helyezése révén, de reálisan az a futam is ötödik pozícióval ért volna véget. Szingapúrban a második rajtsort szerezte meg a Mercedes párosa, de Russell negyedik, Lewis Hamilton a hatodik helyen ért csak célba, utóbbi lágy gumis stratégiája elhibázott döntésnek bizonyult.
„Mivel tizeden belül végeztünk a kvalifikáción Norrishoz és Verstappenhez képest, arra számítottunk, hogy a dobogóért lehetünk versenyben” – ismerte be Andrew Shovlin pályaszéli mérnökigazgató. „Ez állt a döntésünk mögött, hogy Lewisszal lágy keveréken rajtolunk, mivel az első körben akartunk javítani. Sajnos a tempóhiányunk és a hátsó gumihőmérséklet kontrollálásának nehézségei miatt ez téves döntésnek bizonyult, így nehéz futamra kényszerítette őt.”
„Meg kellett válogatnunk, kivel állunk le csatázni, és egyértelmű volt, hogy nincs meg a kellő tempónk Oscar Piastri McLarenjével küzdeni. Gyorsabb volt, gumielőnnyel, így eleve várni lehetett, hogy átmegy rajtunk. George jól teljesített, hogy visszatartsa Leclerc Ferrarijának kemény felzárkózását, és így mérsékelje a kárt.”
„A hétvége során voltak pillanatok, amikor versenyképesek voltunk, így tudjuk, hogy rejlik tempó az autónkban” – mondta a mérnökigazgató: a Mercedes a háromhetes őszi szünetet használja fel, hogy átfogóan kivizsgálja, mi akadályozza a szóban forgó tempó kiaknázását. „Ez egy lehetőség, hogy elemezzük és megértsük, mi történt a tempónkkal.”
Az USA Nagydíjon fejlesztési csomaggal tér vissza a Mercedes
Három üres hétvége után két tripla formájában jön az utolsó hat nagydíj, kezdve Austinnal. Shovlin megerősítette, Észak-Amerikában újítások kerülnek az autóra.
„Fejlesztési csomagot hozunk a következő futamra, és reméljük, ez közelebb juttat minket az élen zajló harcban” – fogalmazott a mérnökigazgató. Ő nem mondott többet a csomag tartalmáról, de Toto Wolff korábban (akkor még feltételes módban) beszélt arról, hogy Austinban újabb padlóverziót szerelnek fel – ezzel korrigálva nem megfelelően működő spái padlólemezt, melyet már Azerbajdzsánban és Szingapúrban sem használt a csapat, helyette a korábbi fejlesztést vetették be.