DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Ismét új padlólemezzel készül a Mercedes

Az őszi szünet utáni F1-es USA Nagydíjon vethetik be az újabb fejlesztést: Toto Wolff szerint egyelőre nem egyértelmű, hogy melyik specifikáció a nyerő.

A nyári szünetet megelőző Formula-1-es Belga Nagydíj óta tart a Mercedesnél a padlólemezek körüli mizéria. A csapat ott vetett be egy új fejlesztési csomagot, amelynek alapeleme volt egy módosított padlólemez, amelyet azonban Spában végül a pénteki edzések után mégsem használtak.

Zandvoortban és Monzában azonban újra felkerült az újítást a W15-ösre, amely nem nyújtott olyan teljesítményt, mint a pihenőt megelőzően. Andrew Shovlinék többször kifejtették: méréseik szerint a várt leszorítóerőt produkálja az új padlólemez, de előfordulhat, hogy a frissítés megbontotta az autó egyensúlyát.

f1-mercedes-baku-1



Emiatt a legutóbbi F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon adatgyűjtési célzattal a korábbi specifikációt használta a Mercedes. Amely ugyan dobogóval távozhatott Bakuból, ám Toto Wolff szerint az eredmény így sem egyértelmű – és éppen ezért október második felétől egy újabb változattal állhatnak elő:

„Eltérő ez a pálya” – mondta Bakuról az F1i által idézett csapatfőnök. „Ugyanakkor nem az a helyzet, hogy óriási lett volna a különbség. Továbbra is ugyanazzal az egyensúlyi problémától küszködtünk, mint az új padlólemezzel. Szóval Szingapúrban ugyanaz az alkatrészünk lesz, azt szállítottuk át, azzal kell versenyeznünk. De Austintól kezdve valószínűleg egy új specifikációra fogunk váltani.”

Amikor arról kérdezték, hogy a legújabb változat megoldja-e az autóegyensúlyi nehézségeiket, Wolff óvatosan fogalmazott: „Úgy gondolom, át kell néznünk az adatokat. Szóval úgy váltunk valami újra, hogy az eddigi új nem működött megfelelően, de a régi sem igazán. Szóval vagy a régi új lesz, vagy az új új. Még nem tudjuk.”

f1-mercedes-baku-2

Lehet a csapatok közötti teljesítményingadozás is

Wolff szerint azért is nehéz pontosan felmérniük a padlólemez-specifikációk közötti teljesítménykülönbséget, mert a négy élistálló között eleve néhány tized csupán a különbségek, így pályáról pályára elbillenhetnek az erőviszonyok egyik vagy másik irányba.

„Úgyhogy ez tényszerűen arról szól, ki találja el a lehető legjobb balanszot, ki talál bele a gumikkal a megfelelő működési tartományba, és melyik aerodinamikai koncepció működik jól egy adott pályán” – vélekedett Wolff, aki a most következő futam esélyeiről is beszélt:

„Roppant kíváncsi leszek, mi történik Szingapúr után. Tavaly ott nagyon erős volt a Ferrari, szóval nincs kétségem felőle, hogy sorozatban ez lesz a harmadik futam, ahol a győzelemért harcolhatnak. A Red Bull nem volt jó előző évben. Mi elfogadhatóan mentünk, ahogy a McLaren is. Szóval nagyon közel van egymáshoz ez a négy csapat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: