A szabadedzések alapján még bizakodó lehetett a Mercedes a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon, a kvalifikáción viszont csak a negyedik erőnek tűntek, hiszen George Russell az ötödik, Lewis Hamilton pedig a hetedik helyre kvalifikálta magát.
A formaváltozás Hamilton hangulatán is érződött az időmérő után, ahol alig néhány szavas válaszokat adott eleinte: „Minden szombat ugyanolyan. Nem igazán vagyok meglepve” – kezdte értékelését a Formula.hu virtuális jelenlétében a hétszeres világbajnok.
„Az első és második szabadedzésen az autó nagyszerűnek érződött, szó szerint az első körtől kezdve ráéreztem. Olykor szombathoz érve azon gondolkodsz, vajon a többiek nehezebbek-e voltak-e az első és második edzésen, de…”
Mint mondtam, tegnap remek volt az autó, ma alig nyúltunk bármihez is, mert nem akartunk semmit elszúrni, de a gumik egész nap nem működtek. Azt hiszem, az utolsó kör utolsó szektorában kezdtek el működni…” – magyarázta Hamilton, aki a Sky F1-nek nyilatkozva megjegyezte: a tegnapiak alapján úgy érezte, legalább a második rajtsor elérhető lehetett volna a Mercedesszel.
Jobb-e a régi padlólemez?
A Mercedes kapcsán kiemelkedő a bakui hétvégén, hogy adatgyűjtési okokból nem a Spában bevetett új padlólemezt használják, amelynek kapcsán még mindig bizonytalan az istálló, hogy nem bontotta-e meg a W15-ös egyensúlyát, hanem visszaváltották a régi verzióra.
De vajon jobban működik-e az? „Igen. Úgy érzem, nagyon-nagyon hasonló volt a régi és az új. Úgy gondolom, jó teszt volt ez, hogy visszamentünk a régihez, hiszen nyertünk ezzel a padlólemezzel. Kicsit nehezebb, hiszen régebbi” – mondta el Hamilton, aki azért hozzátette: nehéz megmondani, hogy ténylegesen jobb-e a korábbi specifikáció, hiszen a hétvégén nem végeztek összehasonlító teszteket az újjal.