Charles Leclerc remekül használta ki a McLarenek csatáját a vasárnapi Formula-1-es Olasz Nagydíj első körében, hiszen Oscar Piastri után ő is megelőzte Lando Norrist, így feljött a második helyre. Ezt a pozícióját őrizte is az első kiállásokig, ám akkor Norris a korábbi kerékcseréje révén átugrotta őt.
A monacói a csapatrádióban is kissé dühös volt ezt követően, s a leintés utáni sajtótájékoztatón elismerte: ez volt az a pont, amikor azt gondolta, elúszott a monzai győzelme – amelyet egyébként ugyanolyan különlegesnek érez, mint amikor öt éve nyert a Ferrari hazai versenyén:
„Pont olyan édes, mint a 2019-es. Azt hittem, az első mindenképp édesebb lesz, ha lesz valaha második, de nem így van. A második pont olyan különlegesnek érződik” – nyilatkozta Leclerc a Formula.hu jelenlétében.
„Ma nem számítottam rá a verseny előtt. Azt gondoltam, kicsit jobban fogunk küszködni a McLarenhez képest, de a Mercedeshez is, akiknél nagyon jónak tűnt a tempó pénteken. Ugyanakkor az első néhány kör után láttam és éreztem, hogy rendben van az autó. Oscar talán némileg gyorsabb volt, Lando tempóját pedig nehéz volt látni, mert mögöttem volt.”
„Aztán amint elénk vágtak, azt hittem, hogy oké, valószínűleg elveszítjük itt a győzelmet, de miután mindketten kiálltak, elég sok első tapadást nyertem azzal, hogy szabad lett előttem a levegő. Mint ők is elmondták, nem sokat veszíthettem az egykiállásos taktikával, de nagyon-nagyon jó munkát végeztünk a bal elsővel, ami mindenkinek nagyon-nagyon trükkös volt. Sok első szemcsésedéssel küzdöttünk, de sikerült visszanyernünk az első tapadást, ami segített a mai győzelemben.”
Elbizonytalanodott az egykiállásos taktikában
Leclerc diadalának kulcspillanata az volt, hogy a Ferrari a McLarenekkel szemben nem kétszer, hanem csak egyszer állt ki a bokszba, Piastriék pedig nem érték őt utol a hajrában. Bár a monacói előzetesen ezt a taktikát tervezte, menet közben volt pillanat, amikor kételkedni kezdett abban, hogy működhet:
„Ha a verseny előtt megkérdeztek volna, határozottan az egy kiállást akartam csinálni. Tíz kör után láttuk, hogy a Red Bullok elkezdenek küszködni a bal elsővel a kemény gumin, így elkezdtünk kételkedni az egy kiállásban. Azt gondoltuk, sokkal nehezebb lesz eljutnunk a kemény abroncsokon a végéig.”
„Ugyanakkor amint felraktam, még mindig azt gondoltam, hogy lehetséges. Főleg úgy, hogy amikor Oscar két-három körrel utána kiállt, úgy éreztem, több tapadásom lett azzal, hogy nincs senki előttem, főleg az első gumikon. Ekkor gondoltam igazán azt, hogy működhet az egy kiállás.”
Leclerc megjegyezte: nem tudja, milyen stratégiát választottak volna a Ferrarival, ha Piastriék is az egy kiállás mellett döntenek, megpróbálkoztak-e volna ebben az esetben ők két kiállásra váltani és frissebb gumikon visszazárkózni a McLarenekre.