Új padlólemezt hozott Monzába a Ferrari, az olaszok ezzel igyekeznek kijavítani a barcelonai csomag problémáit: mint ismert, a spanyol hétvégére hozott padlólemez előidézte a pattogást, ami rengeteg negatívummal járt az autó viselkedésére nézve.
A nyári szünet előtti utolsó hétvégéket elemzéssel, adatgyűjtéssel töltötték, mostanra pedig reményeik szerint megszületett a megoldás – erről beszélt Jock Clear, a Ferrari teljesítménymérnöke.
„Ez a padlólemez egy fejlesztés, nem teljesen új verzió. Reméljük, hogy jó lesz a hátralévő futamokra. Nem speciális monzai fejlesztés ez, ez csak a következő lépés ezen a területen” – mondta a szakember.
„A pattogás abból ered, hogy túl sok leszorítóerőt generál az autó, így odaszívja magát az aszfalthoz, majd nyilván megszűnik a hatás és kilövi magát újra. Mindig szeretnénk megszerezni azt a kis extrát, kockáztatni ezt a jelenséget, mert mindig szeretnénk a maximális leszorítóerőt elérni úgy, hogy ne pattogjon az autó” – magyarázta Clear.
Azt viszont hangsúlyozta, hogy nem akarták feltétlenül a hazai futamra hozni ezt az újítást, nem ez volt a lényeg.
„Nem volt emiatt plusz nyomás, természetesen zajlott a fejlesztés. A legfontosabb mindig az, hogy milyen gyorsan tud valaki fejleszteni, az F1-ben pedig nincs olyan, hogy valaki azt mondja, hogy most a lehetségesnél lassabban fejlesztünk. Talán tavaly a Red Bull volt így, mert olyan helyzetben volt. De a legtöbb csapat akkor hozza az újítást, amikor csak tudja, szóval nem az volt a hozzáállás, hogy nekünk ezt Monzára kell hozni” – mondta.