A vasárnapi Formula-1-es Holland Nagydíj egyik látványos jelenete volt, amikor a 39. körben négyen is megelőzték egyetlen célegyenes alatt Kevin Magnussent: Alexander Albon, Pierre Gasly, valamint a két Aston Martin. Az eset után Albon a rádióban „veszélyesnek” titulálta a Haas dánjának vezetését, egy monacói esethez hasonlítva a történteket.
A GPS-adatokból kiderül, mi is bőszítette fel a williamsest. A Motorsport.com összegzése szerint ugyanis Magnussen a szóban forgó kör korábbi szakaszában több kanyarban is olyan ponton lassított vagy fékezett, ahol más autók gyakorlatilag padlógázzal mentek át, így tartva föl a mögötte érkező bolyt.
A taktika ismét annak szólt, hogy a csapattársát, Nico Hülkenberget hozza jobb helyzetbe, akivel néhány körrel korábban cseréltek pozíciót: a német hagyományosnak mondható stratégián volt, míg a Magnussen hosszan elnyújtott kemény gumis etapot teljesített akkor éppen, s a Haas így akarta segíteni jobban álló pilótáját.
Ez a 39. körig sikerült is, Albon viszont a leintés után is neccesnek érezte azt, amit Magnussen csinált: szerinte jobban kellene szabályozni a hasonló manőverezéseket, különben előbb-utóbb baleset fog történni.
„Kicsit hasonló volt, mint Dzsiddában, a csapatnak játszott. Kevin egy hihetetlen csapatjátékos, és teljes mértékben el is ismerem ezt. De nem gondolnám, hogy ezt megfelelően szabályozzák. Van egy kis szürke zóna abban, mi az, ami még korrektnek számít egy csoportnyi autó feltartásában” – idézi Albont a Motorsport.com.
„Ebben az esetben szerintem ez igen határeset volt. Van néhány nagyon gyors kanyar, például a 7-es, a 8-as és az utolsó, ő pedig a kanyarok közepén fékezett. Magyarán padlógázzal fordulsz be, aztán hirtelen rá kell lépned a félre, hogy elkerüld. Szerintem ez némileg átlépi a határokat, de szürke zónáról van szó.”
„És a probléma része, hogy nem túl gyakran szabályozzák. Ugyanez a helyzet volt velem Monacóban, ahol Yuki tartott fel, panaszkodtam is, de úgy érezték, rendben volt. A gond az, hogy egy ponton ebből baleset lesz.”
A szintén a bolyban haladó Gasly is megerősítette azt, amit Albon mondott: „Sosem láttam olyat, hogy valaki fékezzen a 14-esben, vagy 1-es fokozatba váltson a 12-es kanyarban. Alex nagyon közel is került hozzá, elfékezte magát a 12-es közepén, amikor K-Mag leváltott, miközben majdnem teli gázzal kellene ott menni.”
Az Alpine-pilóta elismerte: megkönnyebbült, amikor ép autóval tudott kikecmeregni a Magnussen-féle bolyból. „Nagyon magas volt a pulzusom, de örülök, hogy sikerült kikerülnöm onnan és legyőznöm azt a csoportot.”
Magnussen feje fölött amúgy egy esetleges büntetéssel Damoklész kardjaként ott lebeg az egyfutamos eltiltás réme is, hiszen már 10 büntetőponttal rendelkezik (12 után jár az automatikus eltiltás), és ebből egy sem évül el a szezon vége előtt.