Lando Norris révén fölényes győzelmet aratott a McLaren a vasárnapi Formula-1-es Holland Nagydíjon. Miközben a konstruktőri tabellán a wokingiak már 30 pontra megközelítették a Red Bullt, ami abszolút elérhető távolság, az egyéni vb-összetettben Norris lemaradása még mindig 70 egység Max Verstappen mögött, így arról megoszlanak a vélemények, hogy azt még megfordíthatja-e a brit.
A Zandvoortban látott tempó és az elmúlt hetek tendenciái alapján persze benne lehet a pakliban, de az is tény, hogy a legnagyobb differencia, amelyből valaha fordítottak az F1-ben, Sebastian Vettel 2012-es 39 pontos hátránya volt Fernando Alonsóval szemben – ennek csaknem a duplája most Norris hátránya.
Viszont egy másik Vettel-produkció az, ami reménnyel tölti el a McLarent: az egy évvel később, 2013-as szezon „második félideje”, ahol a német a nyári szünet után zsinórban mind a kilenc nagydíjat megnyerte.
„Úgy gondolom, a konstruktőri világbajnokság már a mostani verseny előtt is nyitott volt a küzdelem. A pilóták értékelésében határozottan szeretnénk azt gondolni és arra a tényre koncentrálni, hogy még lehetséges” – fogalmazott az esélyek kapcsán Andrea Stella, a McLaren F1-es csapatfőnöke a zandvoorti futam után.
„Még beszéltünk is róla és megnéztük, mit csinált Vettel 2013-ban, és azt mondtuk: ’mi is megcsinálhatjuk ugyanezt, miért ne?’. Meg kell őriznünk a koncentrációnkat, azt kell gondolnunk, hogy ez lehetséges.”
Még pályafüggő a McLaren teljesítménye
Stella ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy dőreség lenne a Hollandiában látott produkcióból azt a következtetést levonni, hogy mindenhol dominálni fognak: „Azt kell mondanom, nagyon biztató volt a teljesítmény szempontjából. Ugyanakkor azt is meg kell jegyeznünk, hogy ez egy olyan pályán történt, amely szemlátomást passzol az autónkhoz, mint a Hungaroring.”
„Már Magyarország után is arról beszélt a közvélemény, hogy úgyis 1-2-ben végzünk mindenhol, de ez nem így van. Jelenleg úgy tűnik, ez nagyon pályafüggő.”
„De egyértelműen várakozáson felüli volt az időmérős és a versenyteljesítményünk, és bizonyos mértékig a gumikopás is kifejezetten jó volt – olyannyira, hogy Lando a futam utolsó körében futotta meg a leggyorsabb kört.”