DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Készen áll Norrist favorizálni a McLaren, ha…

Nem akarnak első és második számú pilótát, mert az nem egészséges egy F1-es csapatban, de Stella elismerte: lehetnek helyzetek, amikor támogatják az előrébb álló versenyzőjüket.

Bár még mindig 70 pontos Lando Norris lemaradása Max Verstappen mögött az egyéni világbajnoki összetettben, a Holland Nagydíjon aratott domináns győzelme és a McLaren utóbbi hetekben mutatott formája alapján nem kizárt, hogy még szorossá teheti a brit a versenyfutás a pilóták címéért.

Ebben segítségére lehetne az is, ha a csapattárs Oscar Piastri is esetleg pontokat rabolna el Verstappentől, ami például Zandvoortban az ausztrál gyenge rajtja miatt nem jött össze. De vajon esetleg a McLaren csapatutasítást alkalmazna-e Norrisért Piastrival szemben?

f1-norris-piastri-mclaren-1



A Hungaroringen még nem így tettek – sőt, Norrist kérték arra, hogy adja vissza a bokszstratégia okán megszerzett első pozícióját Piastrinak –, Andrea Stella csapatfőnök a hollandiai futam után azonban már megpendítette, hogy előállhat olyan helyzet, amikor ilyesmire kerül sor – határozottan kijelölt első és második számú versenyzőjük azonban biztosan nem lesz:

„Az első versenytől kezdve mindig vannak megbeszéléseink a csapatutasítások kapcsán, mert mindig úgy akarunk nekivágni egy futamnak, hogy világos, hogyan fogjuk kezelni a belső versengést a két pilóta között. Úgyhogy erről az idény egésze során beszélünk” – idézi Stellát a Crash.net portál.

„Aztán viszont ezeket a beszélgetéseket például a versenyzői tabella kontextusában kell lefolytatni. Alapvetően az a hozzáállásunk, hogy igazságosak legyünk, és tisztességesen versenyezzünk. És folyamatosan mondom, hogy nem ismertem egyetlen versenyzőt sem, aki szerződés szerint első számú pilóta akart lenni. Azért akarnak a versenyzők első számúak lenni, mert gyorsak a pályán.”

f1-norris-mclaren-win-holland-1_1

„És amikor gyors vagy, egyértelműen azt akarod, hogy a csapat támogasson, ha 50-50 százalékos helyzet alakul ki. Vagy például van nyolc jó hétvégéd, aztán van egy, amelyiken kicsit szenvedsz. Akkor a csapat segíthet, nem igaz?”

„De nincs olyan, hogy kilenc verseny áll előttünk, és egy egyértelmű első számú pilótát nevezünk ki. Akkor mit csinálnánk? Mindenben az első számú versenyző lenne a kedvezményezett. Így nem lehet egészségesen működtetni egy csapatot.”

„De minden egyes versenyt illetően elemezzük a helyzeteket. És 50-50 százalékos helyzetekben vagy olyan esetekben, amikor Landónak esetleg extra támogatásra lenne szüksége a csapattól, azt meg fogjuk adni.”

„De a csapatba Oscar is beletartozik. A csapatnak nem szabad olyan dolgokat csinálni, aminek nincs értelme Oscar számára. Együtt vagyunk ebben. Ő is részese ezeknek a megbeszéléséknek és egyet kell értenie azzal, amit mi az előremutató útnak gondolunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: