Az esős és felszáradó pályán zajló első szabadedzést követően teljesen száraz aszfalton indult 16 órakor a Holland Nagydíj második tréningje – a kisebb-nagyobb megingások, kiszaladások azonban jelezték, a körülmények nem olyan egyszerűek, mint azt átlagos száraz pályán várnánk.
Sergio Perez az első kanyart fékezte el a Red Bull-lal, George Russell a 9-esben tett látogatást a kavicságyban, Charles Leclerc is produkált egy füstölős elfékezést, az éppen vezető Max Verstappen alatt pedig a pálya leggyorsabb szakaszán, a 7-esben tört ki az RB20, de a hazai kedvenc megúszta komolyabb következmények nélkül. Nem úgy, mint Nico Hülkenberg, aki az első tréningen is többször elhagyta a pályát: a fékezéskor azonnal blokkolt a Haas hátulja, a német kicsúszott, majd oldalirányból a Tarzan kanyar gumifalának csapódott.
Az incidens miatt rövid piros zászlós fázis következett, de alig hat perc múlva újra szabad lett a pálya. A lemorzsolódás azonban folytatódott: a Ferrari már féltávnál közölte, váltóhiba miatt idő előtt véget ér Carlos Sainz pénteki napja.
A megszakítást követően, lágy abroncson Max Verstappen, a két McLaren és George Russell is megfordultak az élen, a szoros élmezőnyben fél-egy tizedmásodperces különbségek alakultak ki.
A végén három tizedmásodperc választotta el az első ötöt: a második szabadedzésen a Mercedes futotta a legjobb köridőt Russell révén 1:10,702-vel: a brit 0,061 másodperccel előzte meg az edzés elején még sisakplexire panaszkodó Oscar Piastrit a jelentős fejlesztési csomagot kapó McLarennel. A spái nyertes, Lewis Hamilton következett a harmadik, az első edzésen leggyorsabb Lando Norris a negyedik helyen, az ötöst Max Verstappen zárta.
A hatodik Fernando Alonso hátránya már hat tizedmásodperc fölé rúgott, nyolc csapat versenyzői fértek az első tízbe Yuki Tsunodával, Kevin Magnussennel, a csak kilencedik Charles Leclerc-rel és Alex Albonnal bezárólag. A kavicságyban járó Perez – akit a hajrában a monacói előzött egy látványos bevetődéssel a célegyenes végén – 12. helyen végzett, a műszaki hibáig csupán hét kört teljesítő Sainzot pedig a 19. helyen értékelték. Guanyu Zhou veszélyes kiengedéssel került a képernyőre: a csapat Daniel Ricciardo elé terelte ki, a vizsgálandó eset következményeiről még hallhatunk.
A második szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | George Russell | Mercedes | 1:10.702 | 29 | |
2 | Oscar Piastri | McLaren Mercedes | 1:10.763 | +0.061 | 32 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:10.813 | +0.111 | 29 |
4 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 1:10.961 | +0.259 | 33 |
5 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda RBPT | 1:10.986 | +0.284 | 32 |
6 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco Mercedes | 1:11.357 | +0.655 | 29 |
7 | Yuki Tsunoda | RB Honda RBPT | 1:11.374 | +0.672 | 30 |
8 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 1:11.430 | +0.728 | 32 |
9 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:11.443 | +0.741 | 30 |
10 | Alexander Albon | Williams Mercedes | 1:11.550 | +0.848 | 32 |
11 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Mercedes | 1:11.576 | +0.874 | 31 |
12 | Sergio Perez | Red Bull Racing Honda RBPT | 1:11.581 | +0.879 | 28 |
13 | Daniel Ricciardo | RB Honda RBPT | 1:11.630 | +0.928 | 30 |
14 | Pierre Gasly | Alpine Renault | 1:11.644 | +0.942 | 32 |
15 | Logan Sargeant | Williams Mercedes | 1:11.818 | +1.116 | 31 |
16 | Zhou Guanyu | Kick Sauber Ferrari | 1:11.934 | +1.232 | 32 |
17 | Esteban Ocon | Alpine Renault | 1:12.061 | +1.359 | 32 |
18 | Valtteri Bottas | Kick Sauber Ferrari | 1:12.206 | +1.504 | 31 |
19 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:13.108 | +2.406 | 7 |
20 | Nico Hulkenberg | Haas Ferrari | 1:13.296 | +2.594 | 10 |