DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Horner elmondta, miben jobb a McLaren autója a Red Bullnál

Az energiaitalosok F1-es főnöke úgy érzi, elsősorban az RB20-as működési tartományát kellene szélesíteniük, ebben élvez előnyt az MCL38-as.

Az idény elején hasonlóan domináns formát mutatott a Red Bull és Max Verstappen, mint 2023-ban, május óta viszont az ellenfelek utolérték őket. Mindenekelőtt a McLaren mutatott meggyőző formát, amely sokak szerint mostanra már a legütőképesebb csomaggal rendelkezik – aminek köszönhetően a konstruktőri vb-tabellán elérhető közelségbe is került a címvédő istállóhoz.

Christian Horner, a Red Bull F1-es csapatfőnöke szerint elsősorban abban jobb pillanatnyilag az MCL38-as, hogy szélesebb tartományban működik jól, mint az ő RB20-asok:

f1-redbull-mclaren-1



„Jelenleg az ő autójuk jobb működési tartománnyal rendelkezik, mint a miénk. Szélesebb a működési tartományuk. Úgy tűnik, a mi autónknál nagyon ’kicsúcsosodó’ ez a tartomány, és ez nehezíti a mérnökök és a versenyzők dolgát egyaránt” – idézi Hornert a RacingNews365.com szakoldal.

„Úgyhogy egyensúlyt kell találnunk az autónknak, hogy szélesítsük ezt a működési tartományt, mivel ez rendkívül fontos a hőmérsékletet és minden más tényezőt tekintve. Ezzel tisztában van a csapat, és nagyon keményen dolgozunk is rajta.”

f1-redbull-mclaren-2

Értelemszerűen a fenti problémát igyekeznek orvosolni a Red Bull évközi fejlesztései is, amelyek eddig nem igazán váltották be a hozzájuk fűzött reményeket például sem Imolában, sem a Hungaroringen, miközben a McLaren a Miamiban bevetett csomagja óta apróbb frissítésekkel is rendre tudott tempót és teljesítményt találni.

„Több teljesítményt kell hoznunk” – jelentette ki Horner. „Mint mondtam, szélesítenünk kell az autónk működési tartományát. Ha az autó a megfelelő ’ablakba’ kerül, akkor a pole-ba kvalifikálunk vele négy tizedmásodperces előnnyel, mint például Ausztriában, Magyarországon meg egy tizedre voltunk tőle.”

„Csak meg kell hallgatni Maxot: vannak korlátai az autónak, amelyeket meg akar oldani. Tudja, hol van a teljesítmény. A trükk az, hogyan fordítod át ezeket a problémákat megoldássá, mérnöki szempontból és aerodinamikailag.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: