DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Ezért támadt fel idény közben Hamilton

A szezon elején Russell egyértelműen a hétszeres F1-es világbajnok fölé nőtt, mostanra azonban kiegyenlítődött a párharc: a Mercedes szakembere elmagyarázta, miért.

Nem úgy kezdte a 2024-es Formula-1-es évadot a Mercedes, ahogy azt a jelentősen átalakított W15-östől várták: továbbra is szenvedtek és csak az erősorrend negyedik helyén találták magukat. Ekkor különösen Lewis Hamilton teljesített alul: főleg az időmérőkön volt látványos George Russell házon belüli fölénye.

f1-hamilton-mercedes-belga-1



Ám ahogy a Mercedes magára talált a nyár eleji fejlesztéseivel, a belharc is kiegyenlítettebbé vált a két brit pilóta között. A csapat és maga Hamilton is beszélt arról korábban, hogy a hétszeres világbajnok stílusához nem passzolnak a jelenlegi ground-effect autók, most pedig Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke azt is elmagyarázta, minek köszönhető a 39 éves pilóta évközi feljavulása:

„Úgy gondolom, az elején valószínűleg Lewis nehezebben kezelhetőnek találta az autót. Az egyik terület, ahol javítottunk az autón, hogy képesek vagyunk jó beállításokat találni már az első szabadedzésen” – magyarázta a szakember, akinek szavait a Crash.net szakportál idézte.

„Ez egy jó alapot jelent ahhoz, hogy elkezdjük felépíteni a teljesítményt és finomhangoljunk, ami óriási mértékben segíti a hétvégénket. Az év korai szakaszában viszonylag apró módosításokat hajtottunk végre, mégis az autó egyensúlya hirtelen elszállt és komolyan küszködtünk.”

f1-hamilton-mercedes-belga-2

„Úgyhogy ez határozottan segített, és talán ki lehet jelenteni, hogy a korai versenyeken Lewis nehezebben találta a beállításokat, mint George” – fogalmazott Shovlin, aki hozzátette:

„Úgy vélem, van egy bizonyos vezetési stílus, ami passzol ezekhez a gumikhoz. Azt tapasztaljuk, hogy a két versenyző mostanság már nincs annyira messze beállítások terén, szóval amint az autó egy megfelelő tartományba kerül, ugyanazok működnek kifejezetten jól mindkettejüknek. Az edzések között áttanulmányozzák, mit csinál a másik, hogy megpróbálják megtalálni, hol lehet még nyerni.”

„De az év során már korán együtt dolgoztak ők ketten. Egyikük sem akart ott végezni, ahol tartottunk, és tudtak egymásnak segíteni azzal, hogy különböző módon kísérleteztek a beállításokkal és a vezetési stílussal. És így összességében csapatként fejlődtünk, és így működik egy kétpilótás istálló.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: