Ismét csak a negyedik erőnek tűnt a Ferrari a Formula-1-es Magyar Nagydíjon a McLaren, a Red Bull és a Mercedes mögött. Ehhez képest Charles Leclerc negyedik helyezése még erősnek is mondható, bár kellett hozzá Max Verstappen ütközése Lewis Hamiltonnal, míg a hatodik Carlos Sainz a gyenge rajtját hibáztatta a leintés után a gyengébb helyezésért.
Mindenesetre kétségtelen, hogy a lassabb nyomvonalú Hungaroringen a Scuderia jobban szerepelt, mint az előző helyszíneken, a helyzetükön pedig segíthetett a Barcelonában bevetett padlólemez módosított változata is, amellyel az azóta a tempós részeken jelentkező pattogáson akartak főként úrrá lenni.
A Scuderia F1-es főnöke, Frederic Vasseur dicsérte a csapatát annak kapcsán, hogy már Mogyoródra el tudták hozni a fejlesztést: „Tudjátok, hogy nem terveztünk semmit erre a hétvégére, és Silverstone után pokolian megnyomtuk a dolgokat a gyárban.”
„Amikor azt mondom, hogy pokolian: azt hiszem, rögtön a verseny után már a szélcsatornában voltak, hogy próbáljuk megérteni a dolgokat és megoldásokat találni. És találtunk is megoldásokat. Négy csomagot tudtunk gyártani erre a hétvégére. És szeretném a továbbiakban is fenntartani ezt a dinamikát. Szerintem ez a csapat szempontjából is pozitív.”
Vasseur emellett a negatívumok helyett inkább arra koncentrált, hogy az előző hetekhez képest versenyképesebbek voltak Magyarországon: „Nem vagyok elégedett a mai eredménnyel, de úgy gondolom, szépet léptünk előre versenyképesség terén az előző héthez képest. És ugyanebbe az irányba kell haladnunk tovább, mert két-három tizedmásodperc a különbség az autók között.”
„20 másodperces hátrányban végeztünk 70 körön. Ez kevesebb, mint három tized körönként, ha figyelembe vesszük, hogy az első kör után már öt másodpercre voltunk” – mutatott rá Vasseur, aki szerint nincs szükségük drasztikus módosításokra:
„Nem kell változtatnunk dolgokon, csak apró lépéseket kell tennünk itt-ott. Olykor ez kicsit nehéz, mert ha ötödik-hatodik vagy, úgy érezheted, hogy mérföldekre vagy és alaposan módosítanod kell a dolgokon. És nem így zárkózol fel, csak apró lépéseket kell tenni különböző területeken.”
„Erre kell minden figyelmünket fordítanunk. Sokkal könnyebb a részletekre fókuszálni az első-második helyeken, mint a hatodikon, amikor jelentősen változtatni akarsz. Úgy vélem, arra kell koncentrálnunk, amit a meghatározott irányunkban teszünk.”
Vasseur arra is emlékeztett, hogy tavaly több mint egy percet kaptak a Red Bulltól a Hungaroringen, ahhoz képest hatalmas az előrelépésük. „Ez most nem elég, és egyértelmű, hogy a McLaren gyorsabb volt nálunk, méghozzá két-három tizeddel. De ha megnézzük, honnan zárkózunk vissza és mit láttunk az előző két-három nagydíjon, akkor szépen fejlődtünk.”
Ami amúgy a soron következő Belga Nagydíjat illeti, azzal kapcsolatban már óvatosabb volt a Ferrari csapatvezetője, hiszen Spában várhatóan hűvösebb lesz, márpedig a magyarországi hőség segített számukra például a Mercedeshez képest, ráadásul a gyorsabb vonalvezetés a pattogást is könnyebben előhozhatja.