Nagyon kényelmes kettős győzelmet arathatott volna a McLaren a vasárnapi Formula-1-es Magyar Nagydíjon, és az 1-2-es siker össze is jött nekik, de az oda vezető út nem volt zökkenőmentes.
A második kerékcserék során ugyanis a hátrébb álló Lando Norrist előbb hívták ki a bokszba, mivel a csapat állítása szerint le akarták védeni Lewis Hamilton esetleges elévágását. Oscar Piastri két körrel később érkezett csak a bokszba, így Norris a frissebb gumikon jobb időt autózva elé került.
Innentől kezdve pedig csaknem 20 körön át tartó rádiós dráma zajlott a wokingiaknál, Norris versenymérnöke, Will Joseph ugyanis változatos módokon igyekezett rábírni arra a brit pilótát, hogy adja vissza a vezetést Piastrinak.
Mutatjuk a teljes rádiózást – beleszőve néhány fontos részletet Piastri és az ő mérnöke, Tom Stallard beszélgetéséből –, amelyből jól kitűnik, hogyan vált a gumispórolásos célozgatás előbb könyörgésbe, majd már-már fenyegetésnek is ható határozott utasításba:
47. kör:
Tom Stallard: „Oké, Oscar, Lando most állt ki a bokszba, hogy biztosan kivédjék Hamilton. Kezelni fogjuk a helyzetet, a legjobb tempó kell most tőled. A legjobb tempó. Ne aggódj Lando miatt.”
48. kör:
Will Joseph: „Oké, Lando, Oscar épp kiállt a bokszba. Valószínűleg épp mögötted fog visszatérni. Valószínűleg szeretnénk visszaállítani a sorrendet, amikor neked kényelmes.”
49. kör:
Joseph: „Lando, még 21 kör van ezután. A tiéd jelenleg a leggyorsabb kör, vigyázz a gumikra.”
51. kör:
Stallard: „Oké, Oscar, amint odaért Landóhoz, meg fogjuk cserélni a pozíciókat. Megcseréljük a pozíciókat, de szeretnénk elkerülni, hogy ez sok idejébe kerüljön Landónak.”
53. kör:
Joseph: „És Lando, rádióellenőzés, kérlek.”
Norris: „Igen, hangos és tiszta.”
Joseph: „Oké, óvd a gumikat a 4-es és a 11-es kanyarban, kérlek.”
56. kör:
Joseph: „Több gumióvásra van szükségünk, kérlek, és azt akarjuk, hogy engedd el Oscart.”
Norris: „Nos, akkor őt kellett volna előbb kihívnotok a bokszba, nem?”
Joseph: „Nem számít.”
Norris: „Szerintem igen. Nekem talán.”
57. kör:
Joseph: „És Lando, még mindig úgy gondoljuk, túlságosan használod a gumikat a 4-esben és a 11-esben, és a hátsókat a 6-os kijáratán és a 9-es kanyarban. Oscar 3,5 másodpercre, tudjuk, hogy a helyes dolgot fogod tenni.”
58. kör:
Joseph: „És Lando, Hiroshi aggódik a gumik miatt.”
59. kör:
Joseph: „4-es kanyar, 11-es kanyar… kezd unalmassá válni.”
61. kör:
Joseph: „Oké, Lando, 10 kör még hátra, úgy véljük, mindkét autó túlságosan használja az abroncsait. Csak emlékezz minden egyes vasárnapi megbeszélésünkre.”
Norris: „Akkor mondjátok meg neki, hogy zárkózzon fel, kérlek.”
64. kör:
Joseph: „Lando, nem tud felzárkózni. Bebizonyítottad az álláspontodat, és ez tényleg nem számít.”
Norris: „Sokkal gyorsabb gumikon. Úgy értem, amúgy is megpróbáltam volna elévágni. Ha megtettem volna, többel rendelkeznék.”
Joseph: „Haver, a csapat érdekében ejtettük meg ilyen sorrendben a kiállásokat.”
Joseph: „Próbállak védeni, haver, ígérem, próbállak védeni.”
66. kör:
Joseph: „És Lando, öt kör van még hátra. Egy bajnokságot nem magad nyersz meg, hanem a csapattal. Szükséges lesz Oscarra, szükséged lesz a csapatra.”
67. kör:
Piastri: „Minél tovább húzzuk ezt, annál kockázatosabb lesz.”
Stallard: „Értjük, Oscar, kezeljük a helyzetet.”
Joseph: „Egy esetleges safety car igen kínossá tenné ezt. Kérlek, tedd meg. Most.”
68. kör (ennek elején lassított le a célegyenesben Norris):
Norris: „Igen, nem kell semmit mondanod.”
70. kör:
Stallard: „Szép munka, Oscar, szép munka. Kockás zászló. Szép munka, haver, nagyon szép.”
Piastri: „Igen, köszönöm mindenkinek, nagyon köszönöm, köszönöm a koordinációt. Sajnálom, kicsit fájdalmasabbá tettem a cserét, mint kellett volna. De köszönöm, értékelem. Szép munka, maximális pontszám, és egy nagyon jó hétvége. Első F1-es győzelem, köszönöm nagyon mindenkinek.”
Norris: „Szép munka, szép 1-2, és rengeteg munka. Gratulálok a csapatnak, megérdemelt.”
Joseph: „Ahogy reggel is mondtuk, haver: még sok lehetőség lesz.”