A McLarenen belüli belső feszültség mellett Lewis Hamilton és Max Verstappen újabb ütközéséről marad emlékezetes a 39. Formula-1-es Magyar Nagydíj. A rendre későbbi bokszkiállással dolgozó Red Bull pilótája a hajrában zárkózott vissza a Mercedesre, akit a dobogó alsó fokáért támadott, ám elfékezte magát és összeért a két autó.
Hamilton végül bejött harmadiknak, Verstappen visszacsúszott még Charles Leclerc mögé is az ötödik pozícióba. A holland úgy érezte, brit ellenfele bemozgott a féktávon, a hétszeres F1-es világbajnok viszont versenybalesetnek érezte a történteket – és utóbbi álláspontra jutottak a felügyelők is, akik nem osztottak ki büntetést, bár azért megjegyezték, hogy Hamilton is többet tehetett volna a kontakt elkerüléséért.
A téma természetesen a dobogósoknak tartott sajtótájékoztatón is előkerült, ahol Hamilton nem változtatott a véleményén, utolsó mondatával viszont azért kicsit odaszúrt Verstappennek:
„Amennyire emlékszem, épp megelőztünk egy lekörözöttet. Odaértem a féktávra, aztán Max megjelent, hogy megelőzze a mögöttem lévőt, úgyhogy bementem védekezni. Hagytam elég helyet a belső íven, de Max elfékezte magát, és más pályán haladt felém. Kanyarodtam be, ő pedig keresztülvágott.”
„Úgy éreztem, ez egy versenybaleset volt, és könnyű ilyen hibákat elkövetni. És ezért nem érzem úgy, hogy emiatt bármiféle ellenségeskedésnek kellene lennie. De természetesen az ő oldaláról mindig is lesz.”
Meglepte, hogy tartani tudja Verstappen tempóját
A Formula.hu jelenlétében tartott sajtóeseményen Hamilton arról is beszélt, hogy némileg váratlanul érte, hogy a Mercedesszel versenyben tudott lenni egy Red Bull ellen a hungaroringi hőségben:
„Sajnos különösen meleg körülmények között még mindig nem tudjuk tartani a lépést ezekkel a srácokkal. De az első etapban nagyon meglepődtem, hogy ott tudtam maradni Maxszal. Még csak keményen sem kellett nyomnom ahhoz, hogy másodperc környékén maradjak tőle. Szóval azon a ponton azt gondoltam, legalábbis esélyem lesz harcolni azért a helyezésért.”
„Aztán viszont a második etap kissé katasztrófa volt, egyáltalán nem érződött jónak, és azt hiszem, elkezdett megmutatkozni az autó valódi tempója. De nyilván elévágtunk, és ezen a helyszínen a pályapozíció a kulcs, és úgy gondolom, végső soron ez jelentette a különbséget.”